בססח הגדילה את מסגרת התכנית המשותפת למימון יצואנים ל- 750 מיליון דולר בשנה

בססח, החברה הישראלית לביטוחי אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, הגדילה את מסגרת התכנית המשותפת למימון יצואנים, בשיתוף הבנקים הגדולים, ל-750 מיליון דולר בשנה; מילגרום: הדירוג הגבוה שבססח קיבלה באחרונה מחברת מידרוג, (Aa3) סייע להגדיל את היקף התכנית המשותפת ב-50%


00:00 ,08.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בססח, החברה הישראלית לביטוחי אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, הגדילה את מסגרת התכנית המשותפת למימון יצואנים, בשיתוף הבנקים הגדולים, ל-750 מיליון דולר בשנה; מילגרום: הדירוג הגבוה שבססח קיבלה באחרונה מחברת מידרוג, (Aa3) סייע להגדיל את היקף התכנית המשותפת ב-50%
 
בססח הגדילה השבוע את מסגרת התכנית המשותפת למימון יצואנים בשיתוף שני הבנקים הגדולים בישראל ב- 50%, וכיום התכנית המשותפת מאפשרת מימון בהיקף של 750 מיליון דולר בשנה.
 
תכנית המימון המשותפת, תאפשר ליצואנים הישראלים לקבל מהבנק את תמורות היצוא בשלב מוקדם, ותימנע מהם את הצורך לספוג את מתן האשראי ללקוחותיהם בחו"ל. בדרך כלל מעניקים היצואנים ללקוחותיהם 90 עד 120 ימי אשראי, ולא אחת אשראי שכזה מעכב את הרחבת הפעילות של היצואן.
 
התכנית המשותפת לבססח ולשני הבנקים הגדולים, הנה תכנית ייחודית, המאפשרת ליצואנים המבטחים את האשראי ללקוחותיהם בבססח לנכות את חובות הלקוחות בבנק. במצב זה הבנק רוכש למעשה מהיצואן את החובות של לקוחות היצואן בחו"ל, וזאת כנגד ביטוח האשראי של בססח. הביטוח של בססח מהווה למעשה בטוחה לבנק במקרה שהלקוח, שאת חובו רכש, פשט רגל, או מתקשה לשלם חובו מזה זמן, או שחל אירוע פוליטי במדינת הלקוח, שמונע ממנו את היכולת לשלם החוב. בכל אחד ממקרים אלו בססח משלמת תגמולי ביטוח שמועברים בהסכמת היצואן על ידי בססח לבנק.
 
בכך מאפשרת התכנית ליצואן תוספת למימון הרגיל שהוא מקבל מהבנק, בתנאים נוחים תוך אפשרות לנכות את סעיף "החייבים" במאזן.
 
לדברי דוד מילגרום – מנכ"ל בססח, תכנית ייחודית זאת "ממנפת" את ביטוח האשראי של בססח לצורך מימון בנקאי נוח המאפשר ליצואן להרחיב פעילותו ולשפר את היחסים הפיננסיים של המאזן, אגב הפחתת סעיף "החייבים" והגדלת "המזומנים". לדבריו, התכנית זוכה כיום לביקוש רב מצד היצואנים המבוטחים על ידי בססח, והדירוג הגבוה שבססח זכתה באחרונה מחברת מידרוג (Aa3 ששקול ל:AA-) סייע להרחבה משמעותית של התכנית. עוד ציין מילגרום כי הביקוש לתכנית מגיע לשיאו בסופי רבעון ובמיוחד בסוף השנה, וזאת בשל החשיבות שהיצואנים מייחסים להפחתת סעיף "החייבים" במאזן.
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, הינה מבטח האשראי הגדול בישראל. בססח מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי. בססח מבטחת אשראי ב – 114 מדינות ולה כ- 500 חברות ישראליות מבוטחות. לחברה שיתופי פעולה עם מבטחי המשנה המובילים בעולם ובראשם Swiss Re השוויצרית, הנחשבת למבטח המשנה המוביל בעולם בתחום ביטוח האשראי. החברה דורגה לאחרונה Aa3 ע"י חברת "מידרוג".