בססח : גידול בסיכוני האשראי של יצואנים ישראלים לסין

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת הישוב, הזהירה היום את מבוטחיה כי חלה עלייה ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין שאינם ממשלתיים. זאת על רקע הודעת הבנק המרכזי בסין בדבר אי מחויבותו בעתיד למנוע פשיטות רגל של מוסדות פיננסיים בסין בדרך של הזרמת


00:00 ,28.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת הישוב, הזהירה היום את מבוטחיה כי חלה עלייה ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין שאינם ממשלתיים. זאת על רקע הודעת הבנק המרכזי בסין בדבר אי מחויבותו בעתיד למנוע פשיטות רגל של מוסדות פיננסיים בסין בדרך של הזרמת הון מהבנק המרכזי.
 
עד כה  הבנק המרכזי עמד מאחורי  מוסדות פיננסיים שלא יכלו לעמוד בהתחייבותם (כגון: "גואנדון טראסט" ו"נאנפנג בונדס") והזרים להם סכומי עתק. לאחרונה הודיע הבנק המרכזי (The People's Bank of China) כי בכוונתו להנהיג מנגנוני שוק של פשיטות רגל גם בתחום הפיננסי.
 
להערכת כלכלני בססח  השינוי המסתמן לא יגדיל את רמת הסיכון של ארבעת הבנקים הגדולים שבבעלות הממשלה, אך הם מתריעים כי יש בו כדי להגדיל את רמת הסיכון של הבנקים המסחריים העירוניים והאזוריים.
 
בבססח ציינו כי על היצואנים הישראלים להתחשב בעלייה אפשרית זאת ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין, בין השאר, בכל הקשור לביטחונות של תמורות הייצוא הישראלי באמצעות אשראים דקומנטריים בנקאיים (L.C.).
 
בבססח סבורים כי  העלייה בסיכון המוסדות הפיננסיים, יחד עם חוסר הוודאות לגבי שער היואן, מגדילים  את סיכוני האשראי של היצואנים הישראלים לסין.
 
הייצוא הישראלי לסין עמד בשנת 2004 על כ - 680 מליון דולר (ללא יהלומים), בעיקר  בתחומי התעשיות הכימיות, המכשור הרפואי, החשמלי והאופטי. בבססח נרשם גידול חד של 100% בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים ישראלים לסין  מרמה של 90 מליון דולר ב-2004 ל - 180 מליון דולר ב - 2005.
 
בססח מבטחת אשראי בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר בשנה בעסקאות יצוא וכן בעסקאות בישראל. החברה מבטחת אשראי  ב–114 מדינות ולה כ- 500 חברות ישראליות מבוטחות. לחברה שיתופי פעולה עם מבטחי המשנה המובילים בעולם ובראשם Swiss Re  השוויצרית. .