בססח: ברחבי העולם פועלות כיום כ – 2500 חברות בנות של יצואנים ישראליים

מילגרום: בפרוס יום העצמאות ה-57 מגיע לשיאו הפער בין היקף היצוא הישראלי, המשקף ערך מוסף בישראל, לבין סך היקף המכירות של היצואנים הישראלים, שכולל גם מכירות של חברות בנות בחו"ל


00:00 ,10.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מילגרום:  בפרוס יום העצמאות ה-57 מגיע לשיאו הפער בין  היקף היצוא הישראלי, המשקף ערך מוסף בישראל, לבין סך היקף המכירות של היצואנים הישראלים, שכולל גם מכירות של חברות בנות בחו"ל
 
ברחבי העולם פועלות כיום כ– 2500 חברות בנות של חברות ישראליות. כך עולה מבדיקה שערכה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, על בסיס נתוני D&B.
 
הבדיקה נערכה בבססח לאור גידול חד בשנת 2004 בשיעור של 25%  בביקוש לביטוח אשראי של בססח, מצד חברות בנות של יצואנים ישראלים בחו"ל. בבססח מסבירים את הגידול בביקוש  הן בשל הגידול בפעילות החברות הישראליות בחו"ל והן בשל העובדה כי ביטוח אשראי על ידי  מבטח ישראלי, לעומת מבטח זר,  מאפשר למבוטח כיסוי ביטוחי טוב יותר, תוך מתן יתרונות לגודל ותוך ניהול  סיכונים מרוכז ויעיל של הקבוצה כולה, לרבות חברות בנות בחו"ל.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, יותר ויותר יצואנים ישראלים מקימים או רוכשים חברות בנות בחו"ל. הסיבות לתופעה זו  הן: עלויות ייצור נמוכות יותר בחו"ל, הקמה של זרוע שיווקית הקרובה יותר ללקוח, והתרחבות בדרך של רכישות ומיזוגים. לדברי מילגרום   "הפער בין היקף היצוא הישראלי, המשקף ערך מוסף בישראל,  לבין סך היקף המכירות  של היצואנים הישראלים, שכולל גם מכירות של חברות בנות, הולך וגדל עם השנים. לדברי מילגרום, כאשר הפעילות של היצואן מתרחבת באמצעות חברות בנות בחו"ל, המשק הישראלי מפסיד מכך מקומות עבודה נוספים ותשלומי מסים.
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 5 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי. בססח מבטחת אשראי ב – 114 מדינות ולה שיתופי פעולה עם מבטחי המשנה המובילים בעולם ובראשם Swiss Re  השוויצרית.