בססח: ב- 2004 חל גידול חד בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים לצפון אמריקה

גידול של 36% בביקוש לביטוח אשראי לארה"ב ו - 27% לקנדה; מילגרום: הודעתה של רשת הסופרמרקטים הענקית מארה"ב Winn-Dixieמאתמול, על כניסתה להקפאת הליכים במסגרת צ'פטר 11, מהווה תזכורת לקלות היחסית לפשוט רגל בארה"ב וצפויה לפגוע גם ביצואנים ישראלים


00:00 ,22.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מסיכום נתוני 2004 של בססח: גידול חד בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים ישראלים לצפון אמריקה: גידול של 36% בביקוש לביטוח אשראי לארה"ב ו - 27% לקנדה; מילגרום: הודעתה של רשת הסופרמרקטים הענקית מארה"ב Winn-Dixieמאתמול, על כניסתה להקפאת הליכים במסגרת צ'פטר 11, מהווה תזכורת לקלות היחסית לפשוט רגל בארה"ב וצפויה לפגוע גם ביצואנים ישראלים
 
מסיכום נתוני 2004 שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי במהלך 2004 חל גידול חד בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים ישראלים עבור ייצוא למדינות צפון אמריקה: גידול של 36% בביקוש לביטוח אשראי לארה"ב ו – 27% בביקוש לקנדה.
 
מנתוני בססח עולה כי הענפים המרכזיים בהם חלה עלייה בביקוש לביטוח אשראי הם: המתכת והאלומיניום, הכימיה והדשן, גומי ופלסטיק והיי-טק ותקשורת.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, הגידול החד בביקוש לביטוח אשראי לצפון אמריקה בשנת 2004, נובע הן מהגדלת היצוא הישראלי לאזור זה בשיעור של כ-17%, והן מהמודעות הגוברת של היצואנים לחשיפות האשראי, גם במדינה כמו ארה"ב. כדוגמא לכך הציג מילגרום כי "אמש הודיעה חברת Winn-Dixieמארה"ב על כניסתה להקפאת הליכים במסגרת צ'פטר 11. מדובר ברשת ענק של מעל 1000 סופרמרקטים ברחבי ארה"ב בהיקף מכירות שמעל 10 מיליארדי דולר בשנה. תופעות מסוג זה מתרחשות בארה"ב לעיתים תכופות למדי. במקרים אלו נאלצים הספקים לחברות אלו לספוג נזק של מיליארדי דולרים, ומכאן גברה המודעות לביטוח אשראי כמגן מפני חשיפות אלו".
 
לדברי מילגרום כ – 10% מסך הייצוא הישראלי לארה"ב הינו של מוצרי צריכה כגון מזון, משקאות וביגוד הנמכרים בסופרמרקטים ובחנויות ברחבי ארה"ב, ולא מן הנמנע שיצואנים ישראלים שלא ביטחו את מכירותיהם באשראי ניזוקו כתוצאה מהקריסה האחרונה.
 
מילגרום מדגיש כי "חשוב לזכור כי מרבית פשיטות הרגל הגדולות שהתרחשו בעולם בשנים האחרונות כגון קיי מארט, וורלדקום ואנרון התרחשו בארה"ב והשפיעו על יצואנים ישראלים".
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 5 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי.