בססח: ב- 2004 גידול חד בביקוש לביטוח אשראי למדינות דרום אמריקה, מזרח אירופה והמזרח הרחוק

מסיכום נתוני 2004 שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי במהלך 2004 חל גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי למדינות דרום אמריקה, מזרח אירופה והמזרח הרחוק, לעומת שנת 2003


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מילגרום: הביקוש  הגובר לביטוח אשראי משקף את הגידול החד שחל בייצוא למדינות הללו, אך גם את המודעות ההולכת וגדלה  לביטוח אשראי כאמצעי להגדלת המכירות לשווקים שונים
 
מסיכום נתוני 2004 שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי במהלך 2004 חל גידול חד בביקוש של יצואנים ישראלים לביטוח אשראי למדינות דרום אמריקה, מזרח אירופה והמזרח הרחוק, לעומת שנת 2003.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "הביקוש  הגובר לביטוח אשראי משקף את הגידול שחל בייצוא הישראלי למזרח אירופה, המזרח הרחוק ודרום אמריקה, אך גם את המודעות ההולכת וגדלה בקרב החברות הישראליות  לביטוח אשראי כאמצעי להגדלת  המכירות לשווקים שונים, תוך הפחתת הסיכונים הכרוכים במתן אשראי ללקוחות."
 
להלן ממצאי בדיקת נתוני 2004 :
 
דרום אמריקה: גידול למקסיקו, קולומביה, ברזיל וצ'ילה
על פי נתוני בססח לגבי מדינות דרום אמריקה, עולה כי בשנת 2004 חלה עליה בביקוש לביטוח אשראי של יצואנים ישראלים למקסיקו בשיעור של 96% לעומת 2003, עליה של 71% בביטוח אשראי לייצוא לקולומביה, עליה של 67% בביטוח אשראי לברזיל ועליה של 16% בביקוש לביטוח אשראי לצ'ילה.
 
 
מזרח אירופה: גידול לרוסיה, רומניה, סלובניה ופולין
בביקושים לביטוח אשראי עבור ייצוא ישראלי למזרח אירופה  חל גידול של 118% בביקוש עבור ייצוא לרוסיה, 111% בביקוש  עבור ביטוח אשראי לייצוא לרומניה, 81%  גידול לסלובניה, ו - 23% גידול לפולין.
 
 
המזרח הרחוק: גידול לתאילנד, סין, אוסטרליה, טייוואן ודרום קוריאה
בייצוא למזרח הרחוק  חל גידול חד של 78% בביקוש לביטוח אשראי לתאילנד, גידול של 61% לסין גידול של 35% לאוסטרליה, 20% גידול לטייוואן ו – 17% לדרום קוריאה. (לעומת זאת חלה ירידה של 24% בביקוש לביטוח אשראי לייצוא ליפן ו – 33% ירידה בביטוח אשראי עבור ייצוא לסינגפור).
 
 
הענפים המרכזיים בהם חל גידול: מתכת, היי-טק, כימיה, גומי ופלסטיק
על פי נתוני בססח, ענפי הייצוא המרכזיים בהם חל הגידול הרב ביותר בביקוש לביטוח אשראי הם: המתכת והאלומיניום - עלייה של 68%,  ההיי- טק והתקשורת - עלייה של 53%, הכימיה והדשנים  עלייה של –  45%, והגומי והפלסטיק – עלייה של 28% .
 
 
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי. לאחרונה דורגה החברה Aa3 ע"י מידרוג.