בססח: 41% גידול בביקוש לביטוח אשראי בשוק המקומי בשמונת חודשי 2005

בשמונת החודשים הראשונים של השנה חל גידול חד בשיעור של 41% בביקוש לביטוח אשראי בשוק המקומי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסיכום נתוני אוגוסט של בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת הישוב


00:00 ,30.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מילגרום: קריסת קלאבמרקט הביאה לגל שמועות על חברות נוספות שנקלעו לקשיים, דבר העלול להפוך לנבואה המגשימה את עצמה
 
בשמונת החודשים הראשונים של השנה חל גידול חד בשיעור של 41% בביקוש לביטוח אשראי בשוק המקומי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסיכום נתוני אוגוסט של בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת הישוב.
 
מנתוני בססח עולה כי הענפים בהם חל הביקוש הגובר לביטוח אשראי הם ענף הרכיבים האלקטרוניים, ענף המזון, תוצרת חקלאית, תרופות וציוד רפואי.
 
בבססח מעריכים כי שתי הקריסות המתוקשרות בחודשים האחרונים: קלאבמרקט ומי ערד, הביאו לחלק מהביקושים הגדולים. הנזקים בהיקף של כ – 800 מליון ₪ שספגו ספקי הקלאבמארקט הבהירו לחברות רבות במשק, לאו דווקא מענף המזון, את הסיכונים הגלומים באשראי ספקים ללקוחות ובהם גם לקוחות גדולים. בבססח מעריכים כי הפרסומים בימים האחרונים על הפרשות לחובות מסופקים עליהן דיווחו חברות רבות בדוחות שהוגשו בימים אלה, יגבירו את הביקוש לביטוח אשראי גם במהלך החודשים הקרובים.
 
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "יותר ויותר חברות במשק הישראלי רואות בביטוח אשראי מוצר פיננסי מהדרגה הראשונה לניהול וגידור סיכוני אשראי, ובכך ישראל מתקרבת למקובל באירופה. המודעות לסיכוני האשראי היא חשובה, אך קיימות כיום בשוק בעקבות אירוע הקלאבמארקט גם תגובות קיצוניות מוגזמות ובלתי רצויות. כמעט מידי שבוע אנו נתקלים בשמועות המופצות מפה לאוזן אודות לקוח נוסף שבקשיים. התנהגות קיצונית, במקרים אלו, עלולה להיות בבחינת נבואה שמתגשמת בכוח הנבואה עצמה. ביטוח האשראי מסייע במקרים אלו גם בקבלת מידע אמין על בסיס ניתוח פיננסי של הלקוח ולא על בסיס שמועות השוק".