בן אליעזר בהודו: פוטנציאל הסחר בין המדינות רחוק מלהיות ממומש

שר התמ"ת פתח את הסמינר העסקי בו משתתפות חברות ישראליות והודיות. בן אליעזר: זוהי ההזדמנות להציג את החברות הישראליות המובילות בתחומי המים, החקלאות וביטחון הפנים


00:00 ,11.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת פתח את הסמינר העסקי בו משתתפות חברות ישראליות והודיות. בן אליעזר: זוהי ההזדמנות להציג את החברות הישראליות המובילות בתחומי המים, החקלאות וביטחון הפנים
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר פתח היום את הסמינר העסקי בו משתתפות חברות ישראליות והודיות.
 
השר בן אליעזר אמר בפתיחת הכינוס כי "הסמינר העסקי המתקיים כיום הוא צעד משמעותי נוסף ביחסי הסחר הבילטראליים הגדלים בין הודו לישראל. זוהי ההזדמנות להציג את החברות הישראליות המובילות בתחומי המים, החקלאות, התקשרות וביטחון הפנים. כל אחת מן החברות מציעה פתרונות מגוונים ומתקדמים ואני משוכנע כי הקשרים שיירקמו היום בסמינר זה יובילו לעוד פגישות ולביקורים הדדיים בהודו וישראל כמו גם לחיזוק יחסי הסחר בין במדינות".
 
עוד הוסיף השר בן אליעזר כי "במהלך ביקורי בהודו אקיים פגישות עם ההנהגה הפוליטית והכלכלית של הודו, הכול במטרה להרחיב את יחסי הסחר והכלכלה בין הודו לישראל. לפגישותיי עם מנהיגים בהודו יש חשיבות גבוהה. יחד עם זאת, קידום היחסים בין העמים הוא לא פחות חשוב ומסיבה זו החלטתי להגיע להודו עם משלחת עסקית של יותר מ- 30 חברות ישראליות מובילות. תקוותי היא כי כתוצאה מביקורי, נמשיך בקידום היחסים ובכך נתרום לרווחת שתי המדינות הודו וישראל".
 
"בשנים האחרונות דלהי תפסה את תשומת הלב של הקהילה העסקית הישראלית, דבר המתבטא בהיקף המשלחות הישראליות במבקרות בדלהי בשנים האחרונות ובמשרדי החברות הישראליות המובילות שנפתחו בניו דלהי כגון קומברס, גילת, טבע, וואריאנט, אזורים, ליקקום ואחרים" – אמר השר בן אליעזר.
 
"למרות שהודו וישראל שונות מאד, האידיאלים המשותפים מאחדים בינינו. שתי המדינות שואפות לחדשנות וידע. שתי המדינות הקימו דמוקרטיות משגשגות שעליהן הן נאלצות להגן בפני איומי הטרור".
 
"בשישים ושתיים שנות קיומה ישראל הפכה למובילה עולמית בתחומי ההיי-טק והמדע. החתימה על הסכמי סחר חופשי עם כלכלות מובילות אפשרה להשקעות ולסחר לפרוח בישראל. לישראל מובילים עולמיים במחקר המדעי והרפואי, המחשבים והאלקטרוניקה, ביו טכנולוגיה, אגר וטכנולוגיה וענפים נוספים אחרים".
 
השר בן אליעזר אמר "אני מאמין כי קצב הצמיחה המהיר של הודו, שהוכיח את עמידותו בפני המשבר העולמי עם נתוני צמיחה של כ- 6% בשנים 2009/10, יחד עם הטכנולוגיות המשלימות של ישראל יוצרים סינרגיה שללא ספק תוביל להרחבת שיתופי הפעולה והיקף הסחר ההדדי בין המדינות" – אמר השר בן אליעזר והוסיף כי "מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות בשנת 1992, הודו הפכה להיות שותפת סחר עיקרית לישראל. הסחר ההדדי גדל מ 200 מיליון  בשנת 2001 $ ל1.4 מיליארד בשנת 2008 (ללא יהלומים). הסחר כולל תחומים שונים בדגש על כימיקלים, מכונות וטקסטיל".
 
משרד התמ"ת הכריז על הודו כמדינת יעד וחיזוק יחסי הסחר והשת"פ הטכנולוגי והמעיד היא מטרה העומדת בראש יעדיו. המשרד מפעיל שתי נציגויות כלכליות בניו דלהי ומומבאי ובשנה הקרובה תיפתח נספחות שלישית. נציגויות אלו לצד כלי סיוע ממשלתיים נוספים מסייעים למספר הרב של חברות הודיות המבקשות לפעול בשוק ההודי.
 
שר התמ"ת בן אליעזר אמר כי "יחד עם זאת, אני מאמין כי פוטנציאל הסחר בין המדינות רחוק מלהיות ממומש ואני מחויב עמוקות למימושו בעתיד הקרוב. ביקורו בהודו עם משלחת של קרוב ל- 30 חברות היא הוכחה נוספת למחויבות זו. זהו ביקורי הראשון בהודו כשר התמ"ת ובוודאי לא האחרון".
 
השר בן אליעזר ציין כי "הקשר שלי עם הודו החל לפני שנים רבות, כשהייתי שר הביטחון. אני מודע לעומק היחסים בין המדינות ואני שמח שאוכל לתרום לחיזוקם בתחומי הסחר, התעשייה והטכנולוגיה. אלו הם אבני היסוד לקידום היחסים בין הודו לישראל במאה ה- 21".