במבצע "בירה לבנה" נמנעה הברחה של כ- 7 ק"ג קוקאין

חבילה שהגיעה מפרו והייתה ממוענת לתושבת אחד ממושבי הצפון, בת 94, עוררה את חשדה של בודקת ממכס חיפה


00:00 ,20.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

חבילה שהגיעה מפרו והייתה ממוענת לתושבת אחד ממושבי הצפון, בת 94, עוררה את חשדה של בודקת ממכס חיפה
 
ערנותה ומיומנותה של בודקת מכס חיפה בדואר חבילות בעיר מנעה בשבוע שעבר הברחה של כ- 7 ק"ג קוקאין. החבילה, שהגיעה מפרו והייתה ממוענת לתושבת אחד ממושבי הצפון, בת 94, עוררה, כאמור, את חשדה של הבודקת.
 
החבילה הועברה להמשך טיפול של יחידת הסמים במכס חיפה ובבדיקה התגלתה הברחה של כ- 7 ק"ג קוקאין, לרבות נוזלי, בשווי שוק מוערך של כ- 4 מיליון ₪, שהוסלק בשני אופנים יצירתיים ומיוחדים:
חבילות של קוקאין טהור במשקל כולל של 1 ק"ג (נטו) הוסלקו בתחתיות כפולות של כוסות לבירה, שהוסבו מפחיות בירה. וכן, קוקאין נוזלי במשקל כולל של כ- 6 ק"ג (ברוטו) הוסלקו במגשים מאוירים, הבנויים משתי שכבות פלסטיק אטומות. הקוקאין הנוזלי הוסלק בין השכבות.
 
אגב, זו הפעם הראשונה שהמכס תופס קוקאין נוזלי בגרסתו זו.
 
לפיכך, החלה פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת ליחידת הסמים במכס חיפה ולימ"ר גליל במשטרת מרחב הגליל. שוטרי היג"ל בפיקודו של רפ"ק אבישי מועלם עקבו במשך זמן אחר תנועות החשודים ואתמול אחר הצהרים זיהו את החשוד תושב אחד המושבים בגליל המערבי, בן 39, כאשר הוא מקבל את החבילה ובה הסמים בבית הדואר בישוב. כאשר ניגשו אליו הבלשים ניסה להימלט תוך שהוא משליך את החבילה מידו וטוען שאינו מבין מדוע נעצר.
 
החשוד מוכר למשטרה מתחום הסמים יובא היום בשעה 11:00 להארכת מעצרו.
 
מפקד היג"ל רפ"ק אבישי מועלם מסר כי תפיסה זו מדגישה את הקושי של הברחת הסמים בגבולות המדינה ולכן עושים סוחרי הסמים והבלדרים כל דרך אפשרית ויצירתית על מנת להחדיר סמים לארץ.