בכירים ברשות המסים נחקרים בחשד ללקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים

משטרת ישראל ניהלה תקופה ארוכה חקירה סמויה ורחבת היקף בחשדות לביצוע עבירות חמורות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי בכירים ברשות המסים ואנשי עסקים. על פי החשדות היה ג'קי מצא קשור למהלכים פסולים אלו


00:00 ,02.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשטרה ניהלה תקופה ארוכה חקירה סמויה ורחבת היקף בחשדות לביצוע עבירות חמורות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי בכירים ברשות המסים ואנשי עסקים. על פי החשדות היה ג'קי מצא קשור למהלכים פסולים אלו. התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש להשעות בכירים אלו באופן מיידי
 
היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) מנהלת מזה תקופה ממושכת חקירה סמויה ורחבת היקף בחשדות לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, בין היתר על בעלי תפקידים בכירים ברשות המסים ואנשי עסקים פרטיים בעלי עניין בפעילות רשות המסים. על פי החשד, ג'קי מצא, מנהל רשות המסים, היה קשור למהלכים פסולים אלו.
 
על פי החשדות הנחקרים ביאח"ה, מדובר בתופעה רחבת היקף במסגרתה אנשי עסקים פרטיים ובעלי עניין בפעילות רשות המסים שהפעילו השפעתם במהלך תקופת החקירה ועד ימים אלו על פעולות ומהלכים ברשות המסים, לרבות ניצול השפעתם לשם התערבות פסולה במינויים של בעלי תפקידים שונים ברשות המסים, כולל למשרות בכירות ברשות.
 
ממשטרת ישראל וממשרד המשפטים נמסר כי החקירה מלווה, החל משלביה הראשונים, על ידי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בראשות מנהלת המחלקה ועל ידי פרקליט המדינה, ערן שנדר, ותוך עדכון של היועץ המשפטי לממשלה.
 
היום, החל משעות הבוקר המוקדמות, החלה החקירה הגלויה בפרשה, נערכו חיפושים אצל מספר רב של חשודים הכוללים בכירים ברשות, אנשי עסקים ונישומים.
 
בסיום החיפושים הובאו כ-25 חשודים ועדים בפרשה לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בהם איתן רוב, מנהלת לשכת ראש הממשלה שולה זקן ואנשי עסקים.

התנועה לאיכות השלטון: להשעות את החשודים מתפקידם

לאור פרסום החקירה הודיעה התנועה לאיכות השלטון כי היא דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ומנציב שירות המדינה לקבל החלטה מיידית באם להשעות מתפקידם את שולה זקן ושאר הנחקרים מרשות המסים וזאת לאור הפרסומים על החקירה הפלילית המתנהלת כנגדם.
 
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום בתקשורת עולה לכאורה כי מזה מספר חודשים, היחידה הארצית לחקירות הונאה מנהלת חקירה פלילית סמויה, בין היתר, כנגד בכירים ברשות המס, וזאת בחשד לניסיון להשיג הטבות מס באמצעות קשר עם גורמים פוליטיים וכנראה גם עם גורמים במשרד ראש הממשלה. כן עולה מהפרסום בתקשורת כי חקירה זו מתנהלת, לכאורה, אף כנגד מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, בחשד כי היתה מעורבת לכאורה במינוי בכירים בשירות המדינה וניצלה זאת להעניק הטבות מס למקורבים.

התנועה מציינת עוד כי ברגעים אלה פורסם כי יחא"ה פשטה, לכאורה, על ביתה של הגב' זקן, כמו גם על ביתם של חשודים אחרים מרשות המסים, בחשד לכאורה לביצוע עבירות על טוהר המידות, שעיקרן מתן ולקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. ככל שיש אמת בפרסומים אלה, ואכן מתנהלת החקירה הפלילית האמורה כנגד אותם הגורמים, הרי כי דורשת התנועה מנציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, כי יקבלו, ללא דיחוי, החלטה האם יש להשעות את הגב' זקן מתפקידה, כמו גם את שאר הנחקרים מרשות המסים, וזאת בהתאם לסעיף 47 א לחוק שירות המדינה (משמעת) אשר קובע כי "התחילה חקירה פלילית של המשטרה נגד עובד בעבירה שלדעת נציב השירות יש עמה קלון, רשאי נציב השירות להשעותו ממשרתו בשירות המדינה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו".

"המשך כהונתם של עובדי ציבור בכירים, המכהנים בתפקידים המהווים את מרכזי העצבים של המנהל הציבורי בישראל, תוך שמרחפת מעליהם עננה כבדה של חשדות פלילים חמורים, מעיבה ופוגעת במערכת הציבורית כולה ובאמון הציבור הניתן לה. מהות המשרות, מהות החשדות לכאורה, ומשך הזמן בו מתנהלת לכאורה החקירה על ידי יאח"ה, מחייבים כי ההחלטה בנוגע להמשך כהונתם של הגב' זקן והנחקרים הנוספים מרשות המסים בתפקידם, תתקבל ללא דיחוי".

מרשות המסים בחרו שלא להגיב לידיעה.