ביתן של ישראל בסלון האווירי בסינגפור

מכון היצוא מעריך כי היקפי חוזי היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון שנחתמו בשנת 2007 הסתכמו בכ-5 מיליארד דולר. בביתן הלאומי של ישראל יציגו 8 חברות ישראליות


00:00 ,18.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון היצוא מעריך כי היקפי חוזי היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון שנחתמו בשנת 2007 הסתכמו בכ-5 מיליארד דולר. בביתן הלאומי של ישראל יציגו 8 חברות ישראליות
 
חוזי היצוא הישראלי בתחומי התעופה החלל והביטחון, הסתכמו בשנת 2007 בכ-5 מיליארד דולר. במקביל נשחקה רווחיות עסקאות היצוא כתוצאה מהשחיקה המשמעותית בשער הדולר מול השקל. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מועצת המנהלים של מכון היצוא, לקראת הסלון האווירי שייפתח ב-19 בפברואר בסינגפור ויימשך עד ה-24 בפברואר.
 
ארצי הדגיש כי השוק העולמי של תעשיות הביטחון והתעופה מוערך בכ-1.3 טריליון דולר וצפוי להגיע בשנת 2009 לכ- 1.4 טריליון דולר. עוד הוסיף, כי בין המגמות המובילות בעולם: שוק המל"טים, מערכות שליטה ובקרה וכן שוק התעופה האזרחי.
 
ארצי ציין כי למרות שחל גידול בשנים האחרונות ביצוא הביטחוני מישראל, עדיין נתח השוק של ישראל קטן ולפיכך קיים פוטנציאל רב להתרחבות. כמו כן ציין כי מניתוח מדדים טכנולוגיים בהשוואה בינלאומית עולה בבירור יתרונה של ישראל בפרמטרים טכנולוגיים שונים. כך למשל, דורגה ישראל במקום הרביעי בנגישות וזמינות לטכנולוגיות מתקדמות, דרוג שנעשה על ידי הפורום הכלכלי העולמי, דו"ח התחרותיות העולמי 2007-08. ישראל גם דורגה במקום השלישי בעולם בזמינות מדענים ומהנדסים, במקום החמישי בזמינות הון סיכון, ובמקום החמישי בעולם במספר פטנטים למיליון נפש.
 
ביתן ישראל בתערוכה, המאורגן על ידי מכון היצוא הישראלי, משתרע על שטח של כ-1000 מ"ר. התצוגות משקפות את מיטב החדשנות, המחקר והפיתוח, הייצור והשיווק כחול-לבן, תוך התמקדות בנושאים הביטחוניים המעסיקים את ישראל והעולם בשנת 2008. 
 
במסגרת הביתן הלאומי בסלון האווירי בסינגפור יציגו התעשייה האווירית, קבוצת אלביט מערכות (כולל אלישרא ותדיראן קשר); רפאל; הנדסת הידרו מכניקה; בנטל; אורביט; ראדא וסיב"ט.
 
תערוכת סלון אווירי סינגפור מתקיימת אחת לשנתיים וצפויים להשתתף בה למעלה מ-900 מציגים מ- 42 מדינות וכ- 80,000 מבקרים מרחבי העולם, ביניהם ראשי מדינות, אנשי ממשל, ראשי צבאות, קניינים, אנשי תקשורת וקהל רחב. במסגרת התערוכה, מארגנים  מכון הייצוא והנספחות המסחרית בסינגפור בראשות ענת כץ, פעילות שיווקית נרחבת לחברות, לרבות תיאום מפגשיאחד על אחד עם שחקנים אסייתיים מובילים, אירוח משלחות וקניינים בביתן.