ביתן מכון הייצוא בדוחה, קטאר לקראת משחקי אסיה בקטאר 2006

המכון הישראלי לייצוא ושיתוף בינלאומי בשיתוף עם אגף כלכלה במשרד החוץ משתתף השבוע בתערוכת הספורט QSA בדוחה, בירת קטאר, המתקיימת לקראת משחקי אסיה שיתקיימו בקטאר בשנת 2006. מכון הייצוא הוזמן להשתתף בתערוכה על-ידי הוועד האולימפי של קטאר


00:00 ,11.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
המכון הישראלי לייצוא ושיתוף בינלאומי בשיתוף עם אגף כלכלה במשרד החוץ משתתף השבוע בתערוכת הספורט QSA בדוחה, בירת קטאר, המתקיימת לקראת משחקי אסיה שיתקיימו בקטאר בשנת 2006. מכון הייצוא הוזמן להשתתף בתערוכה על-ידי הוועד האולימפי של קטאר.

התערוכה מהווה יריית פתיחה לקראת אירוח משחקי אסיה 2006 בקטאר. לדברי מנכ"ל הועד האולימפי של קטאר יושקעו כ – 1.8 מיליארד דולר בארבע השנים קרובות להקמת תשתיות הנחוצות לאירוח המשחקים, כולל בניית כפר אולימפי, בתי מלון, כבישים, אצטדיונים, מערכות תקשורת, מערכי אבטחה ובקרה ושאר פרוייקטים הנגזרים מאירוע בינלאומי בסדר גודל זה. התערוכה נועדה לאפשר לחברות מכל העולם להציג את יכולותיהן בתחומים הנדרשים.

בביתן של מכון הייצוא מוצגים היכולות של חברות ישראליות בתחומי אבטחה, תקשורת, רפואת ספורט, טכנולוגיות סביבה רלוונטיות ושירותים מקצועיים. בעוד שנתיים תיערך תערוכה נוספת לקראת המשחקים.

מנהל חטיבת הפרוייקטים הבינלאומיים במכון הייצוא, יצחק קרייתי, הנמצא בדוחה, מסר כי יש התעניינות רבה בביתן של המכון. האווירה היא ידידותית והוא מעריך כי יש סיכוי לחברות מישראל להשתלב בפעילויות העסקיות לקראת המשחקים. את הביתן מנהלת אירית קוגן מיחידת התערוכות של המכון.

יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש, ציין כי להערכת המכון יש בקטאר הזדמנויות עסקיות נרחבות גם לקראת משחקי אסיה וגם בתחומים נוספים. חברות אחדות כבר פועלות במקום ויש פוטנציאל נרחב להתפתחות נוספת. המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף בינלאומי יפעל עם שאר הגורמים הרלוונטיים בישראל למען המשכיות הקשרים העסקיים עם קטאר.