בית המכס חיפה עורך סקר שביעות רצון בין לקוחותיו בנושא השירות לציבור

כחלק ממאמצי אגף המכס ומע"מ ביישום הסיסמא "שירותכם - חובתנו", ובמסגרת המערכת למצוינות ארגונית - עורך בית המכס חיפה סקר בין לקוחותיו בנושא השירות לציבור .


00:00 ,22.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כחלק ממאמצי אגף המכס ומע"מ ביישום הסיסמא "שירותכם - חובתנו", ובמסגרת המערכת למצוינות ארגונית - עורך בית המכס חיפה סקר בין לקוחותיו בנושא השירות לציבור .

השנה נבחר בית מכס חיפה לשמש כפיילוט אגפי להטמעת המערכת למצוינות ארגונית עפ"י E.F.Q.M (European Foundation Quality Management ) .
ניהול איכות בשירות המדינה הינו גישה ניהולית שנועדה להבטיח שיפור מתמיד תוך התמקדות בלקוחות פנים וחוץ כאחד.

בתהליך זה, אותו מוביל מנהל בית המכס בחיפה, מר רוני בר-סיני, נמדד בית המכס במספר מדדים מרכזיים שבהם נמדדים יחסי הגומלין שבין הלקוחות, העובדים והקהילה.

נושא שביעות רצון לקוחות נמצא היום בבחינה, וכחלק ממאמצי בית המכס חיפה ביישום הסיסמא "שירותכם - חובתנו", ובמסגרת המערכת למצוינות ארגונית בה הוא נוטל חלק נערך סקר בין לקוחותיו בנושא השירות לציבור במטרה להעלות את אותם נושאים דורשי שיפור במתן השירות.

מקבלי השירות של בית המכס חיפה על יחידותיו השונות מוזמנים ליטול חלק במילוי שאלון אנונימי. וזאת תוכלו לעשות ב- http://www.mof.gov.il/customs/seker0.htm

במסגרת המעורבות הקהילתית הוחלט כי בית המכס ישתמש ביתרונותיו היחסיים המובהקים הכוללים ידע ובקיאות בכל מיני נושאים שיש להם אספקט כלכלי חברתי, לצרכי תרומה לחברה.

כאן משתלבת היכולת, לדוגמא, להבין את נושא קליטת העולים, שכן בית המכס עוסק גם במתן מידע לזכויות של עולים חדשים, ובנושא זה כבר היתה פניה מעירית כרמיאל לשיתוף פעולה הקשור בנושא קליטת העולים.

עוד דרך הנבדקת כרגע, שמטרתה שיפור השרות, היא האפשרות בה ניתן להעביר מידע מכסי אל האוכלסיה במקום הימצאה.

כמו כן נבנתה תכנית לפיתוח יזמות ומנהיגות כלכלית צעירה – שנושאה: כלכלת ישראל בראי אגף המכס- כגורם משפיע בניהול סחר החוץ של המדינה.
במסגרת התכנית פונים לבני נוער המתעניינים בנושאי כלכלה ומנהיגות. בני הנוער הלוקחים חלק בתכנית ישתתפו בקורס בהם יועברו הרצאות של בכירים באגף ומחוצה לו, ושבמסגרתו יגישו פרוייקטים בנושא.
מאגף המכס בחיפה נמסר כי יש כבר תורמי מילגות למשתתפים בפרוייקטים כמו רוטרי סניף כרמל.

הנושא הוצג בפני מספר גורמים שהצטרפו ל"עגלה הנוסעת" - לשכת סוכני המכס, לשכת המסחר, ארגון התאגידים, עיריית חיפה , עמותת יזמים צעירים ונמל חיפה הם השותפים הראשונים שפנו אלינו בבקשה להצטרף ולתרום.

מנהל בית המכס חיפה, מר רוני בר-סיני, פותח את "שערי" בית המכס לציבור הרחב ומזמין לקוחות נוספים על אלו שכבר בקרו והתרשמו לתאם ביקורים וסיורים בבית המכס.