ביקורו של אולמרט ברוסיה - קידומם של פרויקטים משותפים בין המדינות

אולמרט מסיים ביקור של יומיים במוסקבה ובסט. פטסבורג במהלכו קיים פגישות עם בכירים בממשל הרוסי ופתח סמינרים עסקיים של משלחת תעשיינים שהתלוותה אליו בשתי הערים. בפגישתו עם נשיא אלרוסה מר נפצ'ירוק דנו השניים במדיניות ממשלת רוסיה וחברת אלרוסה בנושא יהלומי גלם וע


00:00 ,29.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט מסיים ביקור של יומיים במוסקבה ובסט. פטסבורג במהלכו קיים פגישות עם בכירים בממשל הרוסי ופתח סמינרים עסקיים של משלחת תעשיינים שהתלוותה אליו בשתי הערים. בפגישתו עם נשיא אלרוסה מר נפצ'ירוק דנו השניים במדיניות ממשלת רוסיה וחברת אלרוסה בנושא יהלומי גלם וערוצי ההפצה.
 
השר אולמרט ציין את חשיבות תעשיית היהלומים הישראליים ומקומה בסחר היהלומים העולמי. נשיא אלרוסה הסכים להצעת השר אולמרט להעלאת הקצאה ליהלומי גלם עבור התעשייה הישראלית.
 
יצוין כי הסיכום עוגן גם בפרוטוקול של הועדה המעורבת החמישית ישראל רוסיה שנחתם על ידי השר אולמרט ועמיתו שר התקשורת הרוסי ליאוניד ריימן.
 
במושב החמישי של הועדה הכלכלית המעורבת ישראל רוסיה השתתפו נציגי משרדי התמ"ת, החוץ, המדע , התקשורת, נציגי מכון היצוא, איפטריק והתאחדות התעשיינים.
 
בדיונים סוכם בין היתר על כניסה למו"מ במטרה להקים קרן מו"פ משותפת לצמיחה בחברות סיד (SEED) ישראל רוסיה, להשקעות משותפות.
 
עוד סוכם על קידומם של פרויקטים בתחום התקשורת בין חברות ישראליות ומשרדי ממשלה ברוסיה. בהקשר זה ניתן לציין כי נחתם הסכם בין רשות הדואר של רוסיה לחברת גילת לאספקת ציוד תקשורת לוויני ל- 500 סניפי דואר ברחבי רוסיה. עוד צוין כי תתכן הרחבת הפרויקט לסניפים נוספים. ברוסיה ישנם למעלה מ- 140 אלף סניפי דואר. הפרויקט שנחתם כעת הוא פרי ביקורו ברוסיה של השר אולמרט בפברואר 2004.
 
כן נדונו בוועדה אפשרויות שילוב חברות ישראליות בפרויקטים בתחום החקלאות, ציוד ושירותים רפואיים ותשתיות. השר אולמרט סקר את הפרוייקטים האחרונים אשר זכו למימון איפטריק במסגרת קו אשראי של 75 מיליון דולר לרוסיה.
 
המשלחת אשר התלוותה לשר התמקדה בתחומי הפרוייקטים והמימון במטרה לאפשר לתעשייה הישראלית כניסה משמעותית לשוק הרוסי תוך חבירה למקורות מימון מקומיים.
 
הסמינר אורגן על ידי מכון היצוא בשיתוף הנספח המסחרי במוסקבה חזי פוליאק.
במהלך הביקור נפגש השר אולמרט עם יו"ר חברת גזפרום, אלכסי מילר. יצוין כי חברת גזפרום היא חברת הגז הגדולה ביותר בעולם. בפגישה נכחו נציגי חברות ישראליות שלהן עניין בקידום פרויקטים בתחומי האנרגיה האבטחה ותקשורת עם חברת גזפרום.
 
יו"ר החברה מילר ציין כי גזפרום מעוניינת בשת"פ עם חברות ישראליות ושילוב טכנולוגיה ישראלית בהיבטים שונים של פעילות החברה בנוסף ציין מילר כי החברה בוחנת  אפשרות של השקעה בטכנולוגיות ישראליות במסגרת ההשקעות בתחום ההון סיכון של גזפרום.
 
מילר ציין כי רוסיה רואה  בישראל יעד  אסטרטגי והם מעוניינים להעמיק נוכחות  גזפרום בישראל.
 
עוד נפגש השר אולמרט עם נציג נשיא רוסיה לצפון מערב רוסיה וסט. פטסבורג, איליה קלבנוב, במהלך הפגישה סקר קלבנוב את ההישגים הכלכליים והצמיחה המואצת של האזור וקרא להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל.
 
במהלך הביקור נפגש השר אולמרט נפגש עם ראש הממשלה הרוסי מיכאיל פרדקוב, ראש הממשלה ציין את חשיבות פיתוח הקשרים הכלכליים במסגרת קידום והידוק היחסים בין המדינות.
 
בהמשך לפגישת השר אולמרט עם ראש הממשלה הרוסי, נסגר תיק החקירה שנפתח בעניין הספר שולחן ערוך, ראש הממשלה  ציין כי ההנהגה הרוסית מתנגדת לכל  צורה של ביטוי אנטישמי ולכל סוג אחר של תופעת גזענות וחזר על ההודעה המשותפת בדבר המלחמה באנטישמיות של הנשיא פוטין וראש הממשלה שרון העת ביקורו של הנשיא בישראל באפריל השנה.