ביום ראשון יושבת השיווק החקלאי ליום אחד כאזהרה

יום ראשון הקרוב, 30 במאי, שעה 12:00 - הפגנת ענק של חקלאי ישראל מול משרד האוצר בירושלים ; יושבת השיווק החקלאי ליום אחד כאזהרה


00:00 ,27.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יום ראשון הקרוב, 30 במאי, שעה 12:00 - הפגנת ענק של חקלאי ישראל מול משרד האוצר בירושלים ; יושבת השיווק החקלאי ליום אחד כאזהרה

ביום ראשון הקרוב, 30 במאי, בשעה 12:00 יקיימו החקלאים הפגנת ענק מול משרד האוצר בירושלים במחאה על יחסה של הממשלה לחקלאים בנושא העובדים הזרים. החקלאים תובעים מהממשלה לאפשר להם להתפרנס באמצעות העובדים הזרים – שהם כוח האדם היחיד המעשי כיום בחקלאות.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, שעומד בראש ההפגנה, אמר שהחקלאים תובעים מילוי ארבע דרישות:
1. ביטול מס המעסיקים בשיעור של 8% על חקלאים המעסיקים עובדים זרים – מס חדש שנקבע במקביל להפחתת מיסים ומכסים לשאר האוכלוסיה.
2. השארת נקודות הזיכוי לעובדים הזרים בחקלאות – כפי שנעשה לגבי כל עובד אחר במדינת ישראל.
3. קביעת מכסת העובדים הזרים על 35 אלף, כפי שהמליצו מדריכי משרד החקלאות, וזאת לעומת 26 אלף לאחר הקיצוץ שעליו החליטה הממשלה
4. הפסקת הטרטור הבירוקרטי של חקלאים המבקשים לממש את הקצאת העובדים שנקבעה להם. בשל העיכובים הרבים של משרדי הממשלה מספר העובדים בפועל נמוך בהרבה אפילו מהמכסה של 26 אלף שאישרה הממשלה.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר שלחקלאים אין אף דרישה לקבלת סיוע ממשלתי או יחס מועדף, אלא רק שתפסק אפלייתם לרעה בתחום המיסוי ומניעת כמות מספיקה של עובדים.

ביום ראשון ישביתו חקלאי ישראל את השיווק החקלאי ליום אחד כאזהרה כדי להראות לשר האוצר ושרי הממשלה האחרים כיצד תראה מדינת ישראל בלי חקלאות וחקלאים.

החקלאים יצאו בשעה 11:00 מחניון הרכב שליד בניני האומה לאחר התארגנות ובשעה 12:00 יתיצבו מול משרד האוצר.