ביה"ד אישר את החלטת מנהל רשות המסים להשעות שני פקידי מכס רשויים

השופט שמואל ברלינר דחה את בקשת השניים לערער על החלטת מנהל רשות המסים, מר איתן רוב, להשעותם מתפקידם בשל הגשת רשימון כוזב למכס


00:00 ,03.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט המחוזי בחיפה דחה ביום ג' השבוע את עירעורם של שני פקידים רישויים, מר אילן בן טוב ומר מיכאל ששון שהועסקו כפקידים רשויים בתאגיד סוכן המכס לויד לים התיכון (ב.ב.) בע"מ, שביקשו לערער על החלטת מנהל רשות המסים, מר איתן רוב, להשעותם מתפקידם בשל הגשת רשימון כוזב למכס.
 
בכך אישר השופט ברלינר את פסק הדין שניתן ב- 27 בדצמבר 2004, על ידי השופטת למלשטריך-לטר בבית משפט המחוזי בחיפה. יחד עם זאת, כנגד בן טוב וששון לא הוגשו כתבי אישום בהעדר ראיות לכאורה בהליך פלילי.
 
כאמור, מנהל רשות המסים, מר איתן רוב, החליט להשעות את אילן בן טוב לחמש שנים ואת מיכאל ששון לשנה מלשמש כפקידים רשויים, בשל הגשת רשימון כוזב למכס והכנת טיוטת רשימון כוזב נוסף שהוגש למכס. זאת לאחר שאילן בן טוב הגיש רשימון עבור רדואן ערפאת, יבואן טבק, בו הוא מציין כי משקל הטבק לצרכי מסי יבוא הינו 9 ק"ג בעוד שהמשקל בפועל היה 9,000 ק"ג  ומיכאל ששון אישר את הגשת הרשימון בכתב. עקב כך נחסכו מסי יבוא בגובה 2.54 מיליון ₪. בנוסף, אילן בן טוב הכין טיוטת רשימון נוסף עבור אותו יבואן וגם שם ציין כי המשקל לצרכי מסי יבוא היה 20 ק"ג כשבפועל היה 20,000 ק"ג. הפרשי המסים בגין ההצהרה הכוזבת הגיע ל- 5.6 מיליון ₪.
 
השופט ברלינר קבע כי אין באי נקיטת הליכים פליליים כדי למנוע השעיה של פקיד רשוי מתוקף הליכי משמעת, וכי בהליך המשמעתי לא נפל כל פגם - התקיים דיון בו התאפשר למערערים להשמיע גרסתם על פרטיה, הופעל שיקול דעת כדין, נעשתה התייעצות עם הוועדה המייעצת וחובת ההנמקה מוצתה.
 
עוד נקבע כי בית המשפט אינו נוטה להתערב עובדתיות בהליך משמעתי של מנהל רשות המסים.
 
עם זאת, בית המשפט קבע בערעור כי לאור העדר ראיות לפלילים יש להקטין את חומרת עונשו של מר בן טוב להשעיה בת 3 שנים.