בג"צ דחה את עתירת היבואנים למתן צו על תנאי ולבטל את התקן הרשמי על מצברים

בג"צ קיבל את טענת המשיבים – מפעלי ע.שנפ ווולקן מצברים כי ביטול התקן הרשמי מבטיח את בטחון הציבור ומגן על איכות הסביבה


00:00 ,27.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בג"צ קיבל את טענת המשיבים – מפעלי ע.שנפ ווולקן מצברים כי ביטול התקן הרשמי מבטיח את בטחון הציבור ומגן על איכות הסביבה.
 
בג"צ דחה את עתירת היבואנים – איגוד לשכות המסחר; טל-רון תעשיות וטל רון מצברים, למתן צו על תנאי ולבטל את ההכרזה על התקן הרשמי של מצברים (תקן ישראלי 60095) כעל תקן ישראלי רשמי.
 
בכך קיבל בית המשפט הגבוה לצדק את טענת המשיבים – מפעלי ע.שנפ ומפעל וולקן מצברים כי התקן הרשמי על מצברים מבטיח את בטחון הציבור ומגן על איכות הסביבה.
 
בפסק הדין נאמר, כי רשמיות התקן של המצברים נועדה להבטיח את איכותם של מצברי ההתנעה המצויים בשוק הישראלי ולהאריך את חייהם. זאת בשל העובדה, כי פעילותו התקינה של המצבר לאורך זמן מונעת שיבושים בתקלות בטיחותיות בעת השימוש במצבר ויש בכך להפחית את מספר תאונות הדרכים.
 
וכן בשל העובדה כי ככל שגדל משך חייהם של המצברים כך קטנה כמות הפסולת וגדלים התמריצים למחזור מצברים – שתי עובדות הגורמות, כאמור, לאבטחת בטחון הציבור ולהגנה על איכות הסביבה.
 
זאת ועוד, בית המשפט קבע כי הסרת תקן הרשמיות על המצברים תאפשר לכל המעוניין בכך לייבא ארצה מצברים בלא שיתקיים פיקוח יעיל על איכותם וטיבם – דבר שיכול להעמיד את הציבור בפני סכנה בטיחותית.
 
עוד נאמר בפסק הדין, כי קיים חשש שיבוא מצברים באיכות נמוכה ובמחירים זולים, עלול להביא לכך שלא תהה כדאיות כלכלית למחזר מצברים. בית המשפט קבע, כי עדיף למחזר מצברים מאפשר לגרום לכך שמצברים שסיימו את תוחלת חייהם יהפכו לפסולת מזיקה ומסוכנת לסביבה.