ההכנסות ממס קניה בתקופה המצטברת ינואר-אוקטובר 2004, מיבוא מוצרי חשמל לבנים פחתו בשיעור של 63%; ההכנסות מיבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית פחתו בשיעור של 36%. זאת, מחד על רקע הפעילות הכלכלית הגבוהה יותר, ומאידך ההפחתה הגבוהה בשיעורי מס הקניה בראשית השנה. מכאן, שהשפעת הפחתת המס והירידה במחירי היבוא היתה גבוהה מההשפעה של הגידול בפעילות הכלכלית.
בחודש אוקטובר 2004 נרשמו עליות ביבוא המוצרים הבאים: מקררים (23.5%), מכונות כביסה (7.6%), מדיחי כלים (5.7%); עליה חדה נרשמה ביבוא טלוויזיות (47%) ומכשירי די.וי.די (80.5%). ירידות נרשמו ביבוא מייבשי כביסה (14.6%) ומכשירי וידאו (10.2%).
העליה ביבוא המוצרים בחודש אוקטובר נובעת בעיקר מהפרשים בעיתוי החגים, שכן אשתקד חלו כל החגים באוקטובר והיבוא ולאור העובדה שיבוא לחגים נעשה כחודש לפני, הרי שבחודש אוקטובר 2003 נרשם יבוא נמוך יחסית של מוצרים בני-קיימא.
יצויין כי השפעת יבוא מוצרים בני-קיימא (למעט רכב) על הכנסות המדינה נמוכה - לאור שיעורי המס הלא גבוהים (עד 15%).
גידול של 20% ביבוא כלי-רכב מתחילת השנה
בחודש אוקטובר נרשם יבוא בהיקף של כ-13,300 כלי רכב (נוסעים ומסחרי) לעומת כ-11,000 כלי רכב באוקטובר 2003, עליה בשיעור של כ - 22%. באופן כללי נתוני חודש בודד אינם מעידים על המגמה, וברכב היבט זה מקבל משנה תוקף. לפיכך, יש לבחון את המגמה במהלך שנת 2004 שמעידה כאמור לעיל על גידול ניכר ביבוא הרכב. אולם, חלק לא מבוטל מהגידול ברכישות נובע מרכישות של המגזר העיסקי ולא של משקי בית. מכאן, שחלקם של ציי הרכב וחברות הליסנינג מכלל הרכישות הולך וגדל הן באופן יחסי והן באופן מוחלט. יצויין כי בחלק מפלחי השוק משקל המכירות לציי הרכב ולחברות הליסינג גבוה מ-50%.