באוגוסט חלה עליה בסחר עם ארצות אסיה וירידה בסחר עם ארה"ב והאיחוד האירופי

בחודשים ינואר-אוגוסט 2004 הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-20.7 מיליארד דולר. יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-15.4 מיליארד דולר. רמת יבוא ויצוא הסחורות בחודשים יולי-אוגוסט, מושפעת מהעיצומים שנקטו עובדי רשות הנמלים


00:00 ,20.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי נתוני המגמה, בחודשים האחרונים: עלייה בולטת בסחר עם ארצות אסיה וירידה בסחר עם האיחוד האירופי וארצות הברית

בחודשים ינואר-אוגוסט 2004 הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-20.7 מיליארד דולר. 40% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 18% מארצות הברית, 17% מארצות אסיה והשאר מיתר ארצות העולם.

יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-15.4 מיליארד דולר. באותה תקופה היווה יצוא הסחורות (למעט יהלומים) לארצות האיחוד האירופי 34%, היצוא לארצות הברית 27%, היצוא לארצות אסיה 15% והשאר ליתר ארצות העולם.

יוזכר כי רמת יבוא ויצוא הסחורות בחודשים יולי-אוגוסט, מושפעת מהעיצומים שנקטו עובדי רשות הנמלים.

על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים אשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית.

נתוני המגמה שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על עלייה של 7.5% בחודשיים האחרונים בחישוב שנתי ביבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה). זאת, לאחר עלייה של 11.4% בחודשיים הקודמים. העלייה ביבוא הסחורות בחודשיים האחרונים מבטאת עלייה בולטת של 41.1% בחישוב שנתי (גידול של 2.9% בממוצע לחודש) ביבוא הסחורות מארצות אסיה ביולי-אוגוסט. לעומת זאת, ירד יבוא הסחורות מארצות הברית בחודשיים האחרונים ב-10.5% בחישוב שנתי והיבוא מארצות האיחוד האירופי ירד ב-1.5%. היבוא מיתר ארצות העולם עלה ב-4.1%.

נתוני המגמה מצביעים על ירידה של 11.1% ביצוא הסחורות (למעט יהלומים) בחודשים יוני-אוגוסט, לאחר יציבות במאי ועליות בחודשים הקודמים. הירידה ביצוא משקפת ירידה ביצוא לארצות האיחוד האירופי בשלושת החודשים האחרונים של 14.6% בחישוב שנתי. כמו כן, ירד היצוא לארצות הברית ב-5.1%. לעומת זאת, עלה היצוא לארצות אסיה בחודשים יוני-אוגוסט ב-32.9% בחישוב שנתי (גידול של 2.4% בממוצע לחודש). היצוא לקבוצת יתר ארצות העולם ירד בחודשים אלה ב-16.3% בחישוב שנתי.


המאזן המסחרי

המאזן המסחרי (למעט יהלומים) בשמונת החודשים הראשונים של השנה מצביע על עודף עם ארצות הברית (571 מיליון דולר). לעומת זאת, באותה תקופה נרשם גירעון במאזן המסחרי עם ארצות האיחוד האירופי (3.0 מיליארד דולר), עם ארצות אסיה (1.1 מיליארד דולר) ועם יתר ארצות העולם (1.8 מיליארד דולר).