ב- 2003 צפוי גידול של כ– 33% ביצוא האזרחי של חברות האבטחה והבטיחות הישראליות

בשנת 2003 צפוי גידול של 33% לעומת אשתקד ביצוא האזרחי של חברות האבטחה והבטיחות הישראליות. יצוא הענף יסתכם בכ – 400 מיליוני דולרים (לא כולל אבטחת מידע ומחשבים). כך מסר שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי לקראת כנס השקת הענף במכון היצ


00:00 ,10.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשנת 2003 צפוי גידול של 33% לעומת אשתקד ביצוא האזרחי של חברות האבטחה והבטיחות הישראליות. יצוא הענף יסתכם בכ – 400 מיליוני דולרים (לא כולל אבטחת מידע ומחשבים). כך מסר שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי לקראת כנס השקת הענף במכון היצוא, שיערך ב – 12 במרס במלון דויד אינטרקונטיננטל בת"א בהשתתפותן של כ– 100 חברות.

יצוין כי גם בשנת 2002 חל גידול של כ – 20% ביצוא הענף והסתכם בכ – 300 מיליוני דולרים. להערכתו, בשנת 2004 צפוי גידול נוסף של כ – 20% ביצוא הענף.

ברוש ציין כי תחום האבטחה והבטיחות הפך "ללהיט עולמי". זהו הענף שבו צפוי שיעור הצמיחה הגדול ביותר בשוק העולמי, בעיקר בשל "ביטחון העורף, או ביטחון הפנים".

יו"ר מכון היצוא סבור כי בשל המוניטין והידע, נוצר עתה חלון הזדמנויות בלתי חוזר להכנסת חברות אבטחה ובטיחות ישראליות לשוק האמריקאי והאירופאי.

ברוש קרא לממשלה להגדיל את הסיוע לענף זה במסגרת קרן השיווק לחו"ל, דבר שיוכל להביא להכפלת יצוא הענף תוך 3 שנים ולהעמידו על כ-800 מליוני דולרים לשנה.

עוד אומר כי בשנה האחרונה בלבד נוספו 65 חברות אבטחה ובטיחות בישראל – גידול של כ – 15%. כיום ישנן כ – 500 חברות ישראליות הפעילות בתחום.

בתוך כך גדל בשנה האחרונה מספר יצואני הענף ב – 25%. כיום מגיע מספר היצואנים בתחום האבטחה והבטיחות לכ – 250 חברות.

עוד מסר כי בנוסף לכך, פועלות כ – 50 חברות סטארט- אפ בתחום האבטחה והבטיחות. זאת לעומת 30 חברות לפני שנה. מדובר בגידול של כ- 66% תוך שנה.

ברוש ציין כי חברות אבטחה ישראליות, יחד עם קונסורציומים בינלאומיים, ישולבו באבטחת אולימפיאדת אתונה 2004. הנתח הישראלי מוערך בכ – 40-50 מיליוני דולרים. כאשר הצפי של הנתח הישראלי באולימפיאדת ביג'ין - 2008 מוערך בכ – 30 מיליוני דולרים נוספים.

רונן זהבי, מנהל חטיבת מוצרי תעשייה במכון היצוא, האחראי על תחום זה במכון, הוסיף כי מכון היצוא מתכנן השנה עריכת 2 מפגשי שת"פ בין חברות אבטחה ישראליות לבין עמיתיהם בארה"ב, מפגש נוסף בסין, בגרמניה ובצרפת. בפעילות זו ישתתפו כ – 100 חברות אבטחה ישראליות.

זהבי ציין כי מכון היצוא מתכנן השנה לשתף חברות אבטחה ישראליות בתערוכות בתחום האבטחה והבטיחות בצרפת, צ'ילה וארה"ב וכן להקים ביתן מידע בתחום זה בתערוכה הבינלאומית לביטחון שתערך בארץ.

זהבי הוסיף כי בטקס השקת הענף במכון היצוא ישתתפו חיליק אסיה, מנכ"ל מכון היצוא; דוד לפלר, מנכ"ל משרד המדע; אפרים שוהן, מנהל הרשות לשת"פ תעשייתי; יוסי בן חנן, ראש סיב"ט; שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר ויותר אתנה בע"מ; יעקב אבן עזרא, יו"ר מועצת המנהלים של חברת מגל.