אשרא פועלת להתחיל ביישום הפרוטוקול הפיננסי עם וייטנאם

הפרוטוקול הפיננסי מעמיד לרשות היצואנים הישראלים קו אשראי לביצוע עסקאות עם חברות וייטנאמיות בהיקף של 150 מיליון דולר לרכישת מוצרים ישראליים


00:00 ,02.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרוטוקול הפיננסי מעמיד לרשות היצואנים הישראלים קו אשראי לביצוע עסקאות עם חברות וייטנאמיות בהיקף של 150 מיליון דולר לרכישת מוצרים ישראליים
 
בשבוע שעבר יצאו בכירי אשרא, חברת הביטוח הממשלתית לסיכוני סחר חוץ, לסבב פגישות בוייטנאם על מנת להתחיל ביישום הפרוטוקול הפיננסי אשר נחתם בין שתי המדינות בשנה שעברה. הפרוטוקול הפיננסי מעמיד לרשות היצואנים הישראלים קו אשראי לביצוע עסקאות עם חברות וייטנאמיות בהיקף של 150 מיליון דולר לרכישת מוצרים ישראליים.
 
יו"ר דירקטוריון אשרא, רו"ח עובד בן דוד, ומנכ"ל אשרא, ארנון איקן, נפגשו בוייטנאם עם נציגי גופים ממשלתיים ביניהם משרד האוצר הוייטנאמי, לשכת המסחר והתעשייה של וייטנאם – V.C.C.I והבנק הוייטנאמי הממשלתי BIDV האחראי על תפעול הפרוטוקול הפיננסי מהצד הוייטנאמי.
 
רו"ח בן דוד: "קיום המפגשים בין הצדדים היה קריטי להפעלתו המוצלחת של הפרוטוקול הפיננסי, אפשר בהחלט לומר, כי נסללה הדרך לפתיחת השוק הוייטנאמי בפני היצואנים הישראלים. התרשמנו שהוייטנאמים מבינים את חשיבות הסחר בין שתי המדינות ובהחלט יפעלו לקידומו"
 
במו"מ שהתקיים עם משרד האוצר הוייטנאמי ובנק BIDV, הוסכם על ידי הצדדים כיצד ליישם את הפרוטוקול וכן נקבע כי ייעשה מאמץ משותף של שני הצדדים לטפל בבקשות שיגיעו במסגרת הפרוטוקול בטווחי זמן מהירים.
 
ארנון איקן, מנכ"ל אשרא: "הפרוטוקול הפיננסי מהווה תשתית חשובה ומרכזית לקידום יחסי הסחר בין המדינות ומאפשר הגדלת היקף העסקאות בין חברות ישראליות לבין חברות וייטנאמיות במגוון של תחומים. לפרוטוקול שני מסלולים: מסלול ל-8 שנים ומסלול ל-10 שנים כאשר הריבית על ההלוואות במסלולים אלה היא ריבית ניידת. התנאים הפיננסיים במסגרת הפרוטוקול הינם זולים ונוחים לשני הצדדים הישראלי והוייטנאמי ומגובים בערבויות של ממשלות ישראל ווייטנאם".
 
מהנספחות המסחרית בוייטנאם נמסר כי סבב הפגישות של ראשי אשרא עם נציגי הממשל וחברות וייטנאמיות יצר הד משמעותי בתקשורת המקומית ובקרב התעשייה. כתוצאה מהביקור כבר הגיעו לנספחות המסחרית בשגרירות ישראל בוייטנאם מספר פניות של חברות וייטנאמיות, בין היתר של שניים מהמפעילים הסלולאריים הגדולים, על מנת לבדוק אפשרות לעסקאות עם יצואנים ישראליים במסגרת הפרוטוקול הפיננסי.