אריה לביא, סגן גובה המכס בחיפה, פורש לגימלאות לאחר 49 שנות עבודה

סגן גובה המכס בחיפה, מר אריה לביא, עומד לפרוש לגמלאות לאחר 49 שנות עבודה. ביולי 1954, החל אריה לביא לעבוד כחניך בתש"ר – תהליך השחרור. לאחר הפסקה של שירות צבאי חזר למכס ושימש בתפקידים שונים כמו בודק בדואר חבילות טעם המכס


00:00 ,27.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
סגן גובה המכס בחיפה, מר אריה לביא, עומד לפרוש לגמלאות לאחר 49 שנות עבודה. ביולי 1954, החל אריה לביא לעבוד כחניך בתש"ר – תהליך השחרור. לאחר הפסקה של שירות צבאי חזר למכס ושימש בתפקידים שונים כמו בודק בדואר חבילות טעם המכס. כן עבד ביחידת הבודקים באולם הנוסעים, בהם נבדקו נוסעים, ימאים ועולים.

בתחילת שנות ה- 90 חזר מר לביא לתש"ר, ואח"כ כמעריך משחרר וב-1986 מונה כאחראי על תהליך השחרור. בנובמבר 1989 מונה כסגן גובה המכס במחיפה, ומאז לאורך 14 שנה הוא משמש בתפקידו זה עד היום. בסוף החודש הוא פורש לגימלאות.

מר אריה לביא זכה עם השנים בחיבתם ובהערכתם של רבים מסוכני המכס הפועלים באזור חיפה. מר יורם ארבל, יו"ר לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בחיפה והצפון, שיגר מכתב פרידה אל מר אריה לביא ובו הוא מודה לו על שיתוף הפעולה המצויין ששרר לאורך השנים.

מר ארבל כתב :
"אריה- ידיד יקר,

היום אנו נפרדים מנושא משרה, אך בהחלט לא מן האיש עצמו. אשתדל, איפוא, שלא להשתמש בפעלים "היה" "עשה" "תרם" וכגון אלו. אין בכוונתי לסכם אותך אלא לסקור את פעלך במשך ארבעים וארבע שנות הכרותנו.

אפשר לתמצת לכדי שתי מילים בלבד: "איש יקר" אך לא הכל ישתמע מתוך אלו ולכן גם אסביר. אדם מאיר פניו למכובדים שבין לקוחות המכס, אך במידה שווה גם לאחרון הפקידים והשליחים הפונים לפתחו. בעל סבלנות נדירה, מוכן לחזור ולהסביר גם לטרחן אשר אינו מרפה. מזגו נוח, אשר על-כן היה תמיד למפשר ומתווך בין הבריות, במיוחד בעימותים בין סוכני המכס ופקידיהם לבין עובדי המכס. מעל לכל, איש מקצוע מעולה, חריף ובקי בכל נבכי החוקים והנהלים. מורה ומדריך לאנשי המכס ולסוכנים. במילים אחרות בן הדור אשר למד ושינן ואינו מסתפק בהתבוננות בצג המחשב.

אם נצפה בחיוך אל עתיד בו יופרטו בתי המכס ואתה תוכרז כזכיין, אתכבד ואשמח להיות ראשון לקוחותיך.

אנו מאחלים לך ולשרה רעייתך בריאות ואריכות ימים".

מערכת port2port מצטרפת לברכותיו של מר ארבל.