ארה"ב מיישמת את יוזמת ISA לבקרה בטיחותית של מוצרי היבוא

היוזמה החדשה תעניק ליבואנים נבחרים אחריות גורפת לגבי עמידת המוצרים בחוקיות היבוא ובתמורה יפחית המכס למינימום את הבדיקות למוצרים בעת הליך היבוא


00:00 ,09.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היוזמה החדשה תעניק ליבואנים נבחרים אחריות גורפת לגבי עמידת המוצרים בחוקיות היבוא ובתמורה יפחית המכס למינימום את הבדיקות למוצרים בעת הליך היבוא
 
במטרה להגביר ולשפר את בטיחותם של המוצרים התעשייתיים והמזון המיובאים לארה"ב הודיע מינהל המכס הפדרלי בארה"ב כי בכוונתו להתחיל שורה של ניסיונות כדי להרחיב את תוכנית ה- Importer Self-Assessment Program ולכלול בו גם את נושא בטיחות המוצר.
 
על פי החלטת מינהל המכס תעניק היוזמה החדשה לאותם יבואנים אשר ייבחרו על ידי המינהל ואשר הינם בעלי יכולת מוכחת בניהול בקרת בטיחות פנימית, אחריות גורפת לגבי עמידת המוצרים בחוקיות היבוא ובתמורה יפחית המכס למינימום את הבדיקות למוצרים בעת יבואם.
 
בהודעה אותה פרסם מינהל המכס צוין כי מאז החלה התוכנית בשנת 2002, השתלבו בה 172 חברות אמריקאיות אשר הרוויחו ביושר את מעמדן המכסי המיוחד. חברות אלו הציגו יכולות מרשימות בכל הנוגע לבדיקת המוצרים מבין כל חברות היבוא לארה"ב. יש לציין כי החברות הללו אחראיות ל-15% מכלל היבוא לארה"ב במונחי ערך וכי החברות עמדו ב-99.4% מהמקרים באופן מלא ומוחלט בדרישות היבוא לארה"ב.
 
ההחלטה להרחיב את היוזמה נולדה בעקבות גילוי שורה של מוצרים מסוכנים ובלתי בטיחותיים אשר נכנסו לארה"ב ממספר מדינות באסיה. הערך המוסף לחברות אשר תצטרפנה ליוזמה יבוא בעיקר במסגרת הקלות מהן תיהננה החברות במגען מול מינהל המכס, לרבות הדרכה מלאה בכל הנוגע לבדיקת מוצרי היבוא וצמצום מספר הבדיקות המכסיות בעת יבוא המוצרים.