ארה"ב וישראל משתפות פעולה בתחום ההגנה על חקלאות ומזון

אתמול הגיעה לישראל משלחת מיוחדת של מחלקת החקלאות של ארה"ב (USDA) במטרה לבחון דרכים להגנה בפני פגיעה בזדון בחקלאות ומזון על ידי גורמים עויינים.


00:00 ,26.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול הגיעה לישראל משלחת מיוחדת של מחלקת החקלאות של ארה"ב (USDA) במטרה לבחון דרכים להגנה בפני פגיעה בזדון בחקלאות ומזון על ידי גורמים עויינים.
 
אתמול, יום ראשון, הגיעה לישראל משלחת של מחלקת החקלאות של ארה"ב(USDA) במטרה לבחון דרכים לשיתוף פעולה הדדי להגנה בפני פגיעה בשרשרת המזון, בעלי חיים וצמחים. במסגרת המפגש יוצגו יכולות ההערכות של כל מדינה וידונו הצרכים המיוחדים ותחומי העבודה המשותפים שיהוו בסיס לשיתוף פעולה.
 
המשלחת תהיה אורחת של משרד החקלאות הישראלי ותשהה בישראל במהלך כל השבוע. המשלחת מורכבת מנציגי השירות להגנת בעלי חיים וצמחים של מחלקת החקלאות האמריקאית, נציגי המשרד להגנת המולדת במחלקת החקלאות, נציגי המשרד למזון בטוח ונציגי השירות למחקר חקלאי האמריקאי.
 
המשלחת תיפגש בישראל עם מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, המדען הראשי במשרד, פרופ' דן לבנון, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, דר' משה חיימוביץ' ועם מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד, אלדד לנדס. בנוסף, יפגשו חברי המשלחת עם נציגי משרד הביטחון, משרד הבריאות, משרד החוץ ונציגי המועצה לביטחון לאומי ויסיירו בפקולטה לחקלאות במכון ויצמן.
 
המפגש נולד מתוך יוזמה של הנספח החקלאי והמדעי של ישראל בארה"ב, דר' מרדכי כהן (קדמון), אשר ציין את חשיבות הנושא והתועלת ההדדית שעשויה לצמוח לשתי המדינות משיתוף פעולה. לדברי קדמון לכל מדינה יש ידע בנושא ומטרתה של המשלחת הינה להתגבר על פערי ידע הקיימים בין שתי המדינות.