ארגון מגדלי הפרחים מוציא משלחת של 150 מגדלים לתערוכת הפרחים הגדולה בעולם שתערך בהולנד

ארגון מגדלי הפרחים יוציא בתחילת חודש נובמבר משלחת של 150 מגדלים לתערוכת הפרחים הגדולה בעולם, שתערך בבורסת הפרחים באלסמיר, ליד אמסטרדם. חלק מהמגדלים יציגו בתערוכה פרחים ממשקיהם ויתמודדו מול עמיתיהם מהעולם בסדרה של תחרויות על איכות הפרח, יופיו, אורך חייו וק


00:00 ,25.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המגדלים הישראלים יתמודדו בסדרה של תחרויות מול עמיתיהם בעולם

ארגון מגדלי הפרחים יוציא בתחילת חודש נובמבר משלחת של 150 מגדלים לתערוכת הפרחים הגדולה בעולם, שתערך בבורסת הפרחים באלסמיר, ליד אמסטרדם. חלק מהמגדלים יציגו בתערוכה פרחים ממשקיהם ויתמודדו מול עמיתיהם מהעולם בסדרה של תחרויות על איכות הפרח, יופיו, אורך חייו וקריטריונים נוספים. בתחרויות הקודמות זכו המגדלים הישראלים במקומות גבוהים בדרוג.

ענף הפרחים במועצת הצמחים יקים בתערוכה ביתן ישראלי שבו יוצגו מיטב החידושים בענף הפרחים הישראלי.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, אמר שישראל נחשבת עדיין לאחת ממעצמות הפרחים בעולם ומוצריה זוכים להתענינות גדולה. זאת למרות שלפני מספר שנים איבדנו את הבכורה כיצואנים הגדולים לאירופה לטובת קניה. לדבריו, בשנה האחרונה נרשמה התאוששות בענף הפרחים לאחר מספר שנים קשות והמגדלים אופטימיים לגבי עתיד הענף בישראל.

חדד אמר שמספר מדינות נוספות באפריקה, ובהן אתיופיה, אוגנדה וזימבבוואה מפתחות במרץ את ענף הפרחים, לא מעט בעזרת מגדלים ישראלים שהקימו בהן משקי ענק. למדינות אלו יתרון אדיר מבחינת עלות וזמינות העובדים והן עלולות לכבוש מאיתנו בעתיד נתחי שוק. אם ממשלת ישראל לא תספק למגדלים את כמות העובדים הזרים הדרושה להם, בלי מיסים ובלי עיכובים בירוקרטיים, לא נוכל להמשיך להגדיל את היצוא ולממש את היעד שהציב שר החקלאות, ישראל כ"ץ, של הכפלת היצוא.