איתן רוב: הציבור הערבי "יושב על הגדר" ומפסיד הזדמנות חד פעמית להסדיראת חובותיו למס רכוש

רוב: "רשות המסים החלה בחודשים האחרונים לטפל במצבת חובות המס של מדינת ישראל. מבצע מס וחלילה ב', עוסק בחובות מיסוי מקרקעין: מס רכוש, מס רכישה, מס מכירה ומס שבח. המבצע כולל שלב של הזדמנות בלתי חוזרת להסדרת החובות בתנאים מקלים ולאחריו שלב האכיפה. במסגרת המבצע


00:00 ,10.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רוב: "רשות המסים החלה בחודשים האחרונים לטפל במצבת חובות המס של מדינת ישראל. מבצע מס וחלילה ב', עוסק בחובות מיסוי מקרקעין: מס רכוש, מס רכישה, מס מכירה ומס שבח. המבצע כולל שלב של הזדמנות בלתי חוזרת להסדרת החובות בתנאים מקלים ולאחריו שלב האכיפה. במסגרת המבצע גבתה עד כה רשות המסים כ 400 מליון ₪".
 
רוב הבהיר כ רשות המסים מקיימת את ההסכם שנחתם עם סיעת רע"ם בעניין מס רכוש ככתבו וכלשונו. "חובות מס רכוש מטופלים גם הם במסגרת המבצע אך, בין היתר, לאור ההסכם שנחתם עם סיעת רע"ם אנו מתנהלים בנושא מס רכוש במתכונת שונה".
 
לדברי רוב, בהתאם להסכם, אין הרשות נוקטת בשלב זה פעילות הוצל"פ כנגד מי שיש לו חוב למס רכוש בלבד. בחובות מס רכוש גובים את הקרן בלבד (מבוטלים כל הקנסות והפרשי ההצמדה והריבית עד ליום 01/10/05), מאפשרים פריסה של עד ל- 24 תשלומים, כשהתשלום הראשון החל מאוקטובר 2005, כל זאת בתנאי שהסדר החוב ומסירת ההמחאות הדחויות נשוא ההסדר ימסרו עד 31.5.05 - מועד סיום המבצע.

רוב הדגיש כי חיוב כל התשלומים בריבית והצמדה עתידיים אינו מהווה הפרה של ההסכם ונעשה לצורך שמירת הערך הריאלי של הכסף.
 
רוב פנה לחברי הכנסת הערביים ואמר כי הציבור שהם מייצגים "יושב על הגדר" ואינו מנצל את ההזדמנות שכלולה בהסכם ובמבצע. הוא הזכיר כי מדובר בתנאים חד פעמיים שלא יחזרו.
 
רוב הבהיר כי בניגוד לטענות שעלו בוועדה המבצע אינו מתייחס לקרקעות חקלאיות.