איתן רוב הודיע לשר האוצר על כוונתו לפרוש מתפקיד מנהל רשות המסים ב -1 בינואר 2006

מנהל רשות המיסים, איתן רוב, הודיע לשר האוצר, אהוד אולמרט, על כוונתו לפרוש מתפקידו ב- 1 בינואר 2006, ולחזור - עם תום תקופת הצינון - למגזר העסקי. זאת לאחר למעלה מארבע שנים במשרד האוצר, בהן היה שותף מרכזי לקביעת המדיניות הכלכלית של הממשלה


00:00 ,14.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המיסים, איתן רוב, הודיע לשר האוצר, אהוד אולמרט, על כוונתו לפרוש מתפקידו ב- 1 בינואר 2006, ולחזור - עם תום תקופת הצינון - למגזר העסקי. זאת לאחר למעלה מארבע שנים במשרד האוצר, בהן היה שותף מרכזי לקביעת המדיניות הכלכלית של הממשלה.
 
רוב הגיע למשרד האוצר באוקטובר 2001, לתפקיד מנהל אגף המכס ומע"מ. בתפקידו זה הוביל שינוי מקיף בפעילות האגף, תוך אימוץ שיטות עבודה חדשניות, הכנסת מערכות מידע מתקדמות, הגברת האכיפה והעמקת הגבייה, ושורה ארוכה של מהלכים בתחומי המיסוי העקיף .
 
בינואר 2004 החליטה הממשלה למנות את רוב כמנהל שני אגפי המסים והטילה עליו להביא לאיחודם. במחצית 2004 החל רוב לכהן כמנהל רשות המיסים. בתפקידו היה אחראי על הקמת הרשות כגוף המיסוי המאוחד של ישראל, הכולל את מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ, מכס ושע"מ ומונה כ-5,500 עובדים.
 
בתפקידו כמנהל רשות המיסים הוביל רוב שורה של רפורמות, בהן החדרת תפיסת שירות חדשה, שבמרכזה ניצב הלקוח; טיפול אגרסיבי במבנה החובות, באמצעות מבצעי האכיפה מס וחלילה ; מעבר למדידת יחידות הרשות על פי ביצועים ויעדים; ביטול שיטת הפרה-רולינג, והקמת מוסד ייעודי, תוך קביעת קריטריונים אחידים, שקיפות ופרסום החלטות; גיבוש מדיניות המס עד שנת 2010, שבמרכזה הפחתת מס חברות, הפחתת מס יחידים, הפחתת מע"מ, השוואת שיעורי מיסוי בשוק ההון, טיפול בתכנוני מס אגרסיביים והטלת מס על נאמנויות זרות, פחת מואץ לתעשייה תיירות חקלאות ובניין וביטול מס רכישה על דירות בערך של עד 500 אלף ש"ח.
 
איתן רוב אמר: "אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב. הקמת רשות המסים הוכיחה שגם הממשלה מסוגלת להתייעל, לשפר את השירות לאזרח, ולאמץ שיטות עבודה מתקדמות. אני מותיר אחריי גוף חזק, עם עובדים מקצועיים, שיכולו לעמוד בהצלחה באתגרים בפניהם ניצבת כלכלת ישראל גם בשנים הבאות".
 
שר האוצר אהוד אולמרט הביע צערו על החלטתו של רוב לפרוש והוסיף כי "רשות המסים, תחת הנהגתו של איתן רוב אימצה סטנדרטים של שרות מקצועיות וגביה שלא היו מוכרים בשירות הציבורי. רוב הצליח לבצע את הבלתי יאמן באיחוד אגפי המסים לתועלת הציבור והסקטור הממשלתי. אני מאמין שגם בעתיד אסתייע ביכולותיו וניסיונו המקצועי של איתן רוב בכדי לקדם את כלכלת ישראל".
 
רוב ביקש להודות לשלושת שרי האוצר - סילבן שלום, בנימין נתניהו ואהוד אולמרט - על האמון והתמיכה לאורך השנים. רוב הודיע לשר האוצר אולמרט כי גם לאחר פרישתו הוא נכון לעמוד לרשותו ולסייע לו ככל שיידרש.