אירוע ביוטק בינלאומי בסינגפור בהשתתפות חברות ישראליות

מתימו"פ (מרכז תעשייה ישראלי למחקר ופיתוח), הרשות הסינגפורית למחקר ופיתוח (A*Star) והמרכז ההולנדי למו"פ (Senter) ביחד עם נציגים מבריטניה והולנד קיימו השבוע (9-11 בפברואר) אירוע ביוטק בינלאומי בסינגפור


00:00 ,12.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מתימו"פ (מרכז תעשייה ישראלי למחקר ופיתוח), הרשות הסינגפורית למחקר ופיתוח (A*Star) והמרכז ההולנדי למו"פ (Senter) ביחד עם נציגים מבריטניה והולנד קיימו השבוע (9-11 בפברואר) אירוע ביוטק בינלאומי בסינגפור, כך מסר הנספח המסחרי של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה בסינגפור, אהוד גונן.

אהוד גונן מוסר כי באירוע השתתפו שתי חברות מישראל, ISIו- Harisson, אשר ניסו לקדם שיתופי פעולה בינלאומיים עם חברות מסינגפור ומהמדינות המארגנות. כמו כן, השתתפו במפגשים נציגי קרן הון הסיכון הישראלית "גיזה".

גונן מציין כי, ממשלת סינגפור משקיעה מאז שנת 2000 סכומי עתק (בסדרי גודל של מיליארדי דולר) בהקמת פארקים תעשייתיים לתחום הביוטכנולוגיה ובעידוד חברות רב לאומיות לפעול ולייצר מסינגפור, עובדה אשר הופכת את סינגפור לאחת מהמדינות האטרקטיביות ביותר באסיה עבור חברות ישראליות המנסות לגייס הון ולפתוח ערוצי שיווק ביבשת זו.

במינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים כי , בשנה האחרונה השקיע גוף סינגפורי גדול הנמצא בבעלות ממשלת סינגפור בחברת פארמה ישראלית באופן ישיר, כאשר השקעות רבות אחרות של גופים סינגפוריים מתבצעות באמצעות קרנות הון סיכון ישראליות.

במינהל סחר חוץ מוסרים כי, הסחר בין ישראל וסינגפור עמד בשנת 2003 על סך של כ - 450 מיליון דולר. היקף היבוא הישראלי מסינגפור בשנת 2003 הסתכם בכ- 199 מיליון דולר (ירידה של כ- 7.5%). עיקר היבוא מסינגפור היה של מכונות ומכשירים ושל מינרלים. היקף היצוא הישראלי לסינגפור בשנת 2003 הסתכם ב- 265 מיליון דולר (ללא שינוי משמעותי מהשנה הקודמת). עיקר היצוא לסינגפור הוא בתחום המכונות והמכשירים, המהווים 70% מסך היצוא, בו נרשמה ירידה של 5% , לעומת זאת נרשם גידול של 47% ביצוא ציוד רפואי . ביבוא של מכונות ומכשירים המהווים כ- 50% מסך היבוא נרשמה ירידה של 15% .