אינטל רכש גומלין בישראל בהיקף של 810 מיליון דולרים

השקעות ורכישות החברה בישראל מסתכמות עד כה ב-1.2 מיליארד דולר. ההסכם עם החברה הינו בהמשך למענק של ממשלת ישראל בהיקף של 540 מיליון דולר


00:00 ,05.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

השקעות ורכישות החברה בישראל מסתכמות עד כה ב-1.2 מיליארד דולר. ההסכם עם החברה הינו בהמשך למענק של ממשלת ישראל בהיקף של 540 מיליון דולר
 
הסכם נוסף לשיתוף פעולה תעשייתי בישראל נחתם לאחרונה בין חברת אינטל לבין ממשלת ישראל, בכך מחזקת אינטל את מדיניותה להשקיע בישראל בפיתוח תעשיות וטכנולוגיות חדשות. ההסכם החדש עם אינטל הינו בהמשך למענק של ממשלת ישראל, בהיקף של 540 מליון דולר להקמת מפעל שני בקריית גת, בהשקעה כוללת של 4.2 מיליארד דולר.
 
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) וחברת אינטל חתמו על הסכם המפרט תוכנית רכש גומלין בהיקף של 810 מיליון דולר בישראל במהלך עשר השנים הקרובות. על יישום והפעלת ההסכם תפקח הרשפ"ת, האחראית מטעם משרד התמ"ת לניהול, עידוד ומינוף רכש הגומלין וההשקעות הזרות בארץ בגין רכש ממשלתי.
 
מנכ"ל הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, מציינת כי "אינטל היא אחת החברות הבולטות במילוי התחייבות רכש גומלין. עד סוף 2005 מימשה וביצעה אינטל רכישות גומלין בהיקף של 1.2 מיליארד דולר הרבה מעבר להתחייבותה בתוכנית פיתוח הספקים עליו התחייבה". עו"ד בר-און מוסיפה עוד כי הנכונות המתמדת של אינטל להשקעות נוספות היא הוכחה ניצחת להצלחת מודל ההשקעות ורכישות הגומלין שלה בארץ, המהווה דוגמא ומופת לחברות וארגונים כלכליים נוספים, ללכת בדרכה.
 
צבי לשם, המנהל והמפקח מטעם הרשפ"ת על פעילות רכש הגומלין ושיתוף הפעולה התעשייתי של אינטל בישראל ציין כי התחייבותה החדשה של אינטל לרכש גומלין גבוה עוד יותר מבעבר, וחידוש ההסכם בין אינטל ומדינת ישראל לעשר שנים נוספות מוכיחים כי אינטל רואה את הפוטנציאל הרב הטמון בתעשייה הישראלית ובשיתוף הפעולה ההדוק עמה.