איגוד לשכות המסחר: שעון הקיץ תרם למשק 60 מיליון שקלים

"שעון הקיץ תרם למשק כ- 60 מיליון שקלים, כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור (חשמל) ועלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות". כך אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בתגובה על ההודעה לפיה שעון הקיץ יסתיים השנה ב- 22 לספטמבר


00:00 ,19.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"שעון הקיץ תרם למשק כ- 60 מיליון שקלים, כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור (חשמל) ועלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות". כך אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בתגובה על ההודעה לפיה שעון הקיץ יסתיים השנה ב- 22 לספטמבר.

שעון הקיץ החל השנה ב- 7 באפריל וארך 166 ימים, מהם כ- 130 ימי עבודה.

מנכ"ל האיגוד הוסיף כי גם ההתאוששות המשקית הגדילה השנה את תרומתו של שעון הקיץ למשק. "שעון הקיץ נתפס ע"י מרבית האוכלוסייה כמדד לשיפור איכות החיים, בעיקר במובנים של הארכת שעות הפנאי ונוחות גדולה יותר בקנייה בשעות אור", אמר שוסטק.

מניתוח כלכלני האיגוד, על בסיס נתוני הלמ"ס, עולה כי מספר שעות העבודה לשבוע של המגזר העסקי נאמד בכ- 55 מיליון שעות עבודה, כאשר הפדיון לשבוע נאמד בכ- 17 מיליארד שקלים. על-פי הערכות, כל שעת אור נוספת הביאה במשך כל תקופת שעון הקיץ לתוספת פדיון ממוצעת של כ- 350 אלף שקלים ליום.

על-פי הניתוח, עולה כי שעות האור הנוספות הביאו להגדלת התפוקה והפריון של העובדים, ולחיסכון בעלויות עקב שימוש נמוך יותר באנרגיה, בעיקר לצורכי תאורה. החסכון בעלויות נאמד בכ-15 מיליון שקלים.