איגוד לשכות המסחר קורא לחברי הכנסת לאשר תקציב 2006

נשיאות איגוד לשכות המסחר התכנסה אמש (יום א', 13.11.05) לדיון מיוחד בתקציב 2006 בהשתתפות ד"ר דוד קליין, בעקבות המשבר במערכת הפוליטית והחשש שתקציב המדינה לשנת 2006 לא יאושר.


00:00 ,14.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות איגוד לשכות המסחר התכנסה אמש (יום א', 13.11.05) לדיון מיוחד בתקציב 2006 בהשתתפות ד"ר דוד קליין, בעקבות המשבר במערכת הפוליטית והחשש שתקציב המדינה לשנת 2006 לא יאושר.
 
אוריאל לין, נשיא האיגוד, אמר כי על אף ההערכות שהבחירות יוקדמו, אסור להתעלם מהצעת התקציב לשנת 2006. "עלינו להמשיך ולפעול לקידום האינטרסים של כלל המגזר העסקי והציבור הרחב, השלובים זה בזה. המשך הצמיחה הוא אינטרס של המדינה כולה והוא יעד כלכלי וחברתי עליון".
 
לין קרא לחברי הכנסת לתמוך בתקציב 2006. לדברי לין, "העברת התקציב חיונית להמשך צמיחת המשק. הצבעה נגד התקציב תביא להפלת הממשלה ותיצור מצב של אי ודאות. השווקים בעולם ישנו את יחסם לכלכלת ישראל, תהיה לכך השפעה שלילית על כלל הפעילות של המשק. אלו הם שיקולים מכריעים, המביאים להעדפת אישור התקציב על פני הפלתו".
 
"אי אישור התקציב והפלת הממשלה יגבו מחיר חברתי כבד מאד דווקא מאותן חוליות חלשות בחברה הישראלית. חוליות שאותן אנו רוצים לחזק וצריכים לחזק באמצעות צמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה. מה שהושג בעמל רב עלול לרדת לטמיון", אמר לין.
 
ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל וחבר כבוד בנשיאות איגוד לשכות המסחר, אמר כי במצב שנוצר כיום הסיכוי שתקציב 2006 יעבור הולך ופוחת. הסבירות שניתן יהיה להמשיך ולנהל את המדיניות הכלכלית כפי שהיה בשנתיים האחרונות נמוכה מאד.
 
לדברי קליין, "המדיניות הכלכלית שננקטה בשנתיים האחרונות הצליחה בזכות קואליציה פוליטית הומוגנית ומאזן בין שר האוצר לרוה"מ, שאיפשר לשר האוצר לבצע את תכניתו תוך קבלת תמיכה וגיבוי מהקואליציה. מצב זה לא מתאפשר כיום."
 
"כעת עם השינויים הפוליטיים, סביר להניח שהקווים המנחים של המדיניות הכלכלית עשויים להשתנות – לא תישמר המשמעת הפיסקאלית שנקבעה עד לסוף העשור, והרפורמות המבניות לא תמשכנה ואולי אף תהייה בהן נסיגה", אמר קליין.
 
קליין הסכים עם עמדת לין ואמר כי יש לבחון מחדש בתקציבי המדינה ובמדיניות הכלכלית את הסעיפים שנועדו לעודד מגזרים על בסיס סלקטיבי ולבחון את ישומם לכלל המגזר העסקי.