איגוד לשכות המסחר פתח בדיאלוג ישיר עם ארגון ה- OECD

האיגוד יפעל לקדם שינויים מבניים במשק באמצעות קשריו עם הארגון ואף ייטול חלק בוועדה המייעצת לארגון בתחום העסקים והיזמות


00:00 ,16.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד יפעל לקדם שינויים מבניים במשק באמצעות קשריו עם הארגון ואף ייטול חלק בוועדה המייעצת לארגון בתחום העסקים והיזמות
 
נוכח החלטתו של ה-OECD לבחון את צירופה של ישראל כחברה בארגון, וזאת לאחר תקופת מעבר ולאחר התאמתה של ישראל לקריטריונים של הארגון, נפגש אתמול נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, יחד עם הצוות הבכיר של האיגוד, עם סגן מזכ"ל ה-OECD, מר ארט דה-גס (Aart de Geus).
 
במהלך הדיון הדגיש לין את הצורך בקביעת נורמות אחידות בתחומים שונים, התואמות לנורמות הנהוגות בארגון ה-OECD, ביניהם: שילובם של העסקים הקטנים והבינוניים במכרזים של המגזר הציבורי ומניעת הכשלתם על-ידי תנאי סף בלתי מוצדקים, קביעת עקרונות אחידים להגנה על הצרכן, תוך מניעת הגנה מופרזת או העברת חקיקה שמחייבת מכוח החוק עסקים לקבל בחזרה כל מוצר וזאת רק משום שהצרכן שינה את דעתו, צמצום עיכובים אדמיניסטרטיביים וביורוקרטיים בתהליכי הסחר חופשי, דוגמת העיכובים הנמשכים בשחרור משלוחי מזון המיובאים לישראל כתוצאה מהקשיים שמערים משרד הבריאות, אימוץ תקינה בינלאומית והכרה הדדית באישורי תקנים של מעבדות מוסמכות, הפחתת שיעורי המכס הדרקוניים על יבוא מוצרי חקלאות ומוצרי מזון ממדינות ה- OECD.
 
סגן מזכ"ל ה-OECD ציין במפגש כי הוא רואה חשיבות גדולה בכך שאיגוד לשכות המסחר המייצג את מרבית העסקים במשק, יהיה מעורב באופן ישיר בנושאים הקשורים לקידום המגזר העסקי.
 
סגן מזכ"ל ה-OECD הציע כי איגוד לשכות המסחר ייטול חלק בוועדה המייעצת לארגון ה- OECD בתחום העסקים והיזמות (BIAC), ויפתח בהליך הידברות ישיר עם הארגון ללא צורך בממשלה כגורם מתווך. הוא גם הזמין את לין לסיור בפריז על מנת ללמוד יותר על הנושאים המשותפים הרלוונטיים.