איגוד לשכות המסחר: על רשתות החשמל לעבוד מול יבואנים מוסדרים בעלי אישורי תקן

לוני הרציקוביץ, יו"ר חטיבת מוצרי חשמל ביתיים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל ישפאר הגיב הבוקר לפרסומים בתקשורת על בדיקת מכון התקנים את המוצרים ברשתות החשמל


00:00 ,17.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לוני הרציקוביץ, יו"ר חטיבת מוצרי חשמל ביתיים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל ישפאר הגיב הבוקר לפרסומים בתקשורת על בדיקת מכון התקנים את המוצרים ברשתות החשמל.
 
הרציקוביץ בירך על הבדיקות שעורך מכון התקנים וקורא לשר התמ"ת שיפעל ליישום ולאכיפת התקנות הקיימות בתחום הגנת הצרכן בענף מוצרי החשמל, טרם קביעת תקנות חדשות של אחריות ומתן שירות.
 
"במהלך השנתיים האחרונות אנו מקיימים דיונים עם נציגי משרד התמ"ת במטרה להסדיר את פעילות העסקים בענף החשמל ולהגביר את האכיפה על ההוראות הקיימות על מנת ליצור שוק הוגן ולהגן על הצרכנים".
 
לדבריו, "יש להקפיד שהוראות חוק הגנת הצרכן יחולו על כל היבואנים בשוק ולא על היבואנים המוסדרים, המקפידים על מילוי הוראות החוק לרבות מתן אחריות ושירות. זאת, בניגוד ליבואנים אקראיים המייבאים את אותם מותגים, אולם אינם ממלאים אחר תנאים אלה".
 
בנוסף, החטיבה דורשת מרשתות החשמל לעבוד מול יבואנים מוסדרים בעלי אישורי תקן, הנותנים אחריות ושירות למוצרים ומציעים שירותי מעבדה.