איגוד לשכות המסחר מזמין את נשיא היורוצ'יימברס לישראל

נשיאות איגוד לשכות המסחר החליטה להזמין את ד"ר כריסטוף לייטל, נשיא היורוצ'יימברס לביקור בישראל. זאת בעקבות השתתפות עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר באסיפה הכללית של ארגון היורוצ'יימברס בתחילת חודש יוני בבריסל


00:00 ,09.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נוכח מהלך ההרחבה של האיחוד האירופי באפריל 2004

נשיאות איגוד לשכות המסחר החליטה להזמין את ד"ר כריסטוף לייטל, נשיא היורוצ'יימברס לביקור בישראל. זאת בעקבות השתתפות עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר באסיפה הכללית של ארגון היורוצ'יימברס בתחילת חודש יוני בבריסל.

נשיאות איגוד לשכות המסחר רואה בביקור זה מהלך חשוב לעידוד יחסי הסחר של ישראל עם אירופה, לקידום השקעות אירופאיות בישראל ולשיפור היחסים הקיימים כיום בין עולם העסקים האירופי והישראלי.

ביורוצ'יימבס, ארגון הגג של לשכות המסחר באירופה, חברים 15 מיליון ארגונים וחברות מ- 40 מדינות באירופה. לייטל, בעל דוקטורט בכלכלה, משמש גם כנשיא לשכת המסחר של אוסטריה, נשיא הליגה הכלכלית האוסטרית ונשיא המכון למחקר כלכלי באוסטריה.

ללשכות המסחר של מדינות האיחוד האירופי חברות מלאה עם זכויות הצבעה בארגון היורוצ'יימברס ואילו שאר לשכות המסחר מוגדרות כחברות-עמיתות. באפריל 2004 יצטרפו לאיחוד האירופי 10 מדינות שיקבלו חברות מלאה ביורוצ'יימברס. הצטרפות 10 המדינות, הכוללות 74 מיליון נפש, תתרום 365 מיליארד אירו לתוצר הלאומי של האיחוד האירופי ו- 5,000 אירו תוצר לנפש.

הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי הסתכם בשנת 2002 בכ- 21 מיליארד דולר. מתוכם היצוא מישראל לאיחוד האירופי הסתכם בכ- 13.5 מיליארד דולר, והיבוא מהאיחוד האירופי לישראל הסתכם בכ- 7.3 מיליארד דולר.