איגוד לשכות המסחר לחברי ועדת הכספים: יש להפחית את מס הבולים בצורה רוחבית לכל מגזרי המשק

האיגוד מבקש לשנות את כוונת האוצר לבטל את מס הבולים על בסיס נושאים ולדרוש הפחתה רוחבית. לין: הפחתת מס הבולים מבורכת, אולם מן הראוי להפחיתה כך שכל מגזרי המשק, פרטי ועסקי, יהנו מהפחתה זו כבר בשנה הראשונה


00:00 ,30.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

לין: הפחתת מס הבולים מבורכת, אולם מן הראוי להפחיתה כך שכל מגזרי המשק, פרטי ועסקי, יהנו מהפחתה זו כבר בשנה הראשונה
 
יש להפחית רוחבית את מס הבולים, כך שבשנת 2005 יבוטלו 25 אחוזים ממס הבולים בכל הקריטריונים, בשנת 2006 - 25 אחוזים ובשנת 2007 - 50 אחוזים. כך שבתום 3 שנים יופחת לחלוטין מס הבולים. כך עולה מנייר עמדה שיוגש היום, יום חמישי, לוועדת הכספים בכנסת שתדון בנושא הפחתת מס הבולים.
 
האיגוד מבקש לשנות את כוונת האוצר לבטל את מס הבולים על בסיס נושאים ולדרוש הפחתה רוחבית. הצעת האוצר כוללת הפחתה לאורך 4 שנים לפי הפירוט הבא: 2005 - הלוואות משכנתא, הסכמי שכירות של מגורים, ערבויות, משכונות ועוד; 2006 - מניות, שטרי נאמנות ואג"חים; 2007 - הסכמי מכר ושכירות כלי רכב; ובשנת - 2008 יתר המסמכים. סה"כ הפחתה בעלות של 850 מיליון ש"ח.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי "הפחתת מס הבולים מבורכת, אולם מן הראוי להפחית רוחבית כך שכל מגזרי המשק, פרטי ועסקי, ייהנו מהפחתה זו כבר בשנה הראשונה".
 
האיגוד דורש בנוסף מיו"ר ועדת הכספים שיקיים דיון בנושא ישום החוק והתיקון לחוק מס בולים משנת 2003 (סעיף 15). על בסיס שינוי זה ותוספת א' לחוק, דורש עתה אגף המכס והבלו כי כל החשבוניות בגין חוזים קיימים יבוילו בשיעור של 0.4 אחוזים. מנתונים שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר מתברר כי דרישות התשלום מסתכמות, לעתים, במיליוני שקלים לחברה.
 
בהתייחסו לגישה זו אמר לין: "הפרשנות של אגף המכס הפכה את מס הבולים למס מחזור. הדרישה לתשלום מס בולים בשיעור 0.4 אחוז על חשבוניות בגין עסקאות, משמעותה הטלת מסוי נוסף של מאות מיליוני שקלים על כתפי המגזר העסקי. חברות גדולות נדרשות לשלם מס בלתי צפוי של מיליוני שקלים בשנה".