איגוד לשכות המסחר: יש לבטל את המכס על יבוא לבידים

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "בשנים האחרונות כמעט ולא מייצרים בישראל לבידים, המשמשים כחומר גלם מובהק לתעשיית הרהיטים הישראלית"


00:00 ,27.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "בשנים האחרונות כמעט ולא מייצרים בישראל לבידים, המשמשים כחומר גלם מובהק לתעשיית הרהיטים הישראלית". טוען: ביטול המכס על הלבידים יוזיל משמעותית את העלויות עבור מפעלי הרהיטים, לרווחת הצרכנים
 
יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנה השבוע בשם חטיבת יבואני לוחות עץ מתועשים שבאיגוד אל ג'קי מצא, מנהל רשות המסים, בכדי שיבחן את ביטול המכס על חומר הגלם לבידים, העומד כיום על 12%.
 
זאת לאחר שמשרד התמ"ת העביר לאגף המכס והמע"מ, עוד בשנת 2004, המלצה לבטל את המכס על יבוא לבידים, פרט מכס 44.12.
 
בשעתו, כאשר איגוד לשכות המסחר פנה אל רשות המסים הוא נענה בשלילה, בטענה שהשפעת הפחתת המכס תתבטא במחירים לצרכן באחוזים בודדים בלבד, וכי נוכח המצוקה התקציבית אין באפשרות המדינה לוותר על הכנסות בהיקף שנתי של כ-25 מיליון ₪.
 
לטענת דסקל, נימוקי הדחייה ראויים לשיקול נוסף מאחר והפחתת המחיר, אף של אחוזים בודדים, היא בעלת חשיבות לכלל ענף הלבידים והרהיטים, והשפעתה על תקציב המדינה שולית ביותר.
 
לדברי עוזי ליכטנברג, יו"ר חטיבת יבואני לוחות עץ מתועשים שבאיגוד, ומנכ"ל חברת אורדילן, צעד זה מתבקש גם נוכח השינויים שחלו בשנים האחרונות בענף הלבידים. "בשנים האחרונות, בישראל חדלה כמעט לחלוטין פעילות יצרנית של לבידים, המשמשים כחומר גלם מובהק לתעשיית הרהיטים הישראלית. כך שיצרני הרהיטים בישראל נסמכים רובם ככולם על לבידים מיובאים מהמזרח הרחוק".
 
עוד לטענת החטיבה, "ביטול המכס על חומר גלם זה יוביל להוזלת עלויות משמעותית עבור מפעלי הרהיטים, לרווחת הצרכנים, ישפר את כושרם התחרותי של יצרני הרהיטים המקומיים הן בשווקים המקומיים והן בשוק הרהיטים העולמי, ואף יגדיל את מספר המועסקים בענף חשוב זה".