איגוד לשכות המסחר יפעל לפיתוח יחסי הסחר עם אזור המידווסט בארה"ב

הנהלת איגוד לשכות המסחר אירחה ביום רביעי האחרון את דונלד פלסקוליק, נשיא ארגון ראשי הערים של ארה"ב. פלסקוליק עמד בראש משלחת עסקית מאקרון שביקרה בישראל במהלך שבוע שעבר


00:00 ,10.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת אנשי עסקים מישראל תצא לביקור גומלין בצפון אוהיו בארה"ב ותאתר משקיעים פוטנציאלים
 
הנהלת איגוד לשכות המסחר אירחה ביום רביעי האחרון (6.4.05) את דונלד פלסקוליק, נשיא ארגון ראשי הערים של ארה"ב. פלסקוליק, המשמש גם ראש עיריית אקרון, שבצפון אוהיו, עמד בראש משלחת עסקית מאקרון שביקרה  בישראל במהלך שבוע שעבר.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי ישראל רחוקה מלמצות את פוטנציאל  היצוא לארה"ב. "השגיאה של ישראל היתה שעד כה הקשר המסחרי המתמקד בעיקר בהידוק הקשרים המסחריים עם החוף המזרחי ועם החוף המערבי. מעתה נפעל לפתח את הסחר באזור המידווסט ואוהיו, שטומן בחובו פוטנציאל אדיר וחבל להזניחו".
 
לין הציע שבמהלך השנה הקרובה תצא מטעם האיגוד משלחת אנשי עסקים מישראל לביקור גומלין באוהיו ארה"ב, בשיתוף עם מכון היצוא והתאחדות התעשיינים.
 
לדבריו, המשלחת תבדוק אפשרויות לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות מאזור אוהיו. בנוסף, חברי המשלחת יבחנו דרכים להשקעה הדדית בין חברות אמריקניות וישראליות בתחומים שונים כגון ביוטכנולוגיה, פולימרים, צמיגים, גומי, תעשיית הפלסטיקה ועוד.
 
בנוסף לראש עיריית אקרון השתתפו במפגש גם רוברט באומן, Robert Bowman)) סגן ראש העיר של אקרון; ג'ורג' ניוקום (George Newkome) סגן נשיא למו"פ ודיקאן למדע וטכנולוגיה באוניברסיטת אקרון; האוורד גודל (Howard Gudell) נשיא לשכת המסחר ישראל-אוהיו.
 
מאיגוד לשכות המסחר השתתפו במפגש: סגני נשיא האיגוד - אביהו בן-נון, מנכ"ל UMIואריה זייף, מנכ"ל דובק; דודו שמחה, מנכ"ל רנקס ויו"ר חטיבת חברות הסחר ליצוא באיגוד.
 
ארגון ראשי הערים של ארה"ב, קיים כבר למעלה מ- 70 שנה, מייצג כ- 500 ערים ברחבי ארה"ב בהן למעלה מ- 30,000 תושבים. מטרתו להציג את עמדות הערים מול הממשל האמריקאי ולחזק את הקשר ביניהם, לקבוע מדיניות לפיתוח הערים ולוודא שמדיניות הממשל המרכזי תואמת את הצרכים האמיתיים של הערים. בנוסף הארגון מספק לראשי הערים כלים מקצועיים לפיתוח ולקידום הערים.