איגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר והתעשייה בפאריס יפעלו להידוק הסחר בין ישראל וצרפת

נשיא לשכת המסחר והתעשייה של פריס נענה להזמנתו של לין לבקר בישראל; תיחתם אמנה עסקית לשיתוף פעולה בין שני הארגונים


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה של פריס נענה להזמנתו של לין לבקר בישראל; תיחתם אמנה עסקית לשיתוף פעולה בין שני הארגונים
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר נפגש עם פייר סימון, הנשיא החדש של לשכת המסחר והתעשייה של פאריס במהלך ביקורו בצרפת בשבוע שעבר. לשכת המסחר בפאריס היא הגדולה מהלשכות באירופה ומייצגת כ- 300,000 חברות בצרפת, מכלל מגזרי המשק –יבוא, יצוא, מסחר, תעשייה ושירותים.
 
ביקורו של לין בפאריס נועד להדק את הקשרים בין שתי הלשכות והמדינות ולתת תנופה משמעותית לפיתוח היחסים הכלכליים. זאת במסגרת מאמצי האיגוד לקדם ולהעמיק את יחסי הסחר של ישראל עם האיחוד האירופאי.
 
לדברי לין "עלינו להעמיק את הסחר שבין המדינות מאחר וקיים פוטנציאל גדול ביחסים המסחריים בינינו. צרפת היא אחת מהכלכלות המובילות באיחוד האירופאי ונמצאת במקום ה- 5 כשוק יצוא עבור ישראל, ואילו ישראל נמצאת רק במקום ה- 20 עבור צרפת".
 
השניים סיכמו בפגישה שנשיא לשכת המסחר והתעשייה של פריס יבקר בישראל כאורח איגוד לשכות המסחר הישראלי, ובמסגרת ביקור זה תיחתם אמנה עסקית משותפת לשני הארגונים. בנוסף, סוכם על יצירת בסיס נתונים משותף בו יוצעו לחברי שתי הלשכות הזדמנויות עסקיות, מכרזים, תערוכות והצעות לשיתופי פעולה בתחומים מגוונים.
 
היקף הסחר (סחורות ללא יהלומים) בין המדינות עומד על 2 מיליארד דולר, מתוכם 1.3 מיליארד דולר יבוא לישראל המהווים 65 אחוזים, ו- 0.7 מיליארד דולר יצוא ישראלי לצרפת המהווה 35 אחוזים מסך הסחר. הסחר כולל את התחומים –תעשיות כימיות, טקסטיל, ציוד חשמלי, מכשירים רפואיים.