איגוד לשכות המסחר הקים פורום דיפלומטי קבוע לפעילות משותפת של שגרירים ונספחים כלכליים עם המגזר העסקי

אוריאל לין: "עלינו להעמיק את יחסי הסחר ושיתוף הפעולה בין המדינות. העמקת יחסי הסחר תביא לצמיחת הכלכלה הישראלית, הגדלת היבוא והיצוא והגדלת ההשקעות הזרות במדינה"


00:00 ,19.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כ- 50 נספחים כלכליים זרים מכל רחבי העולם פועלים במשותף עם איגוד לשכות המסחר להידוק יחסי הסחר בין המדינות
 
"עלינו להעמיק את יחסי הסחר ושיתוף הפעולה בין המדינות. העמקת יחסי הסחר תביא לצמיחת הכלכלה הישראלית, הגדלת היבוא והיצוא והגדלת ההשקעות הזרות במדינה". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במפגש רב משתתפים שנערך בסוף השבוע באיגוד.
 
למפגש הגיעו כ- 50 נספחים כלכליים ממדינות שונות ברחבי העולם כדי לשמוע מפיו של לין על הרצון לפתוח אפיק הידברות ישיר עם כל מי שמנסה לקדם את הסחר במדינת ישראל.
 
במפגש הוחלט להקים פורום דיפלומטי קבוע במסגרתו יפגשו שגרירים ונספחים כלכליים ומסחריים זרים עם צמרת המגזר העסקי, בנוסף לפגישותיהם הקבועות עם הפקידות הממשלתית הבכירה.
 
לין הציג בפני הנספחים סקירה על כלכלת ישראל, וציין כי השינויים בכלכלה הישראלית, כגון הרפורמה במסים והפחתת מס החברות, מחזקים את המגזר העסקי, ומציבים את ישראל בשורה אחת עם כלכלות המדינות המערביות המתקדמות.
 
"המשק הישראלי הינו דוגמה מצוינת כיצד ניתן למנף יתרונות יחסיים לבניית כלכלה יציבה. המודל הישראלי עבר מהפך כלכלי בשנים האחרונות, כתוצאה מפתיחת המשק לתחרות, מזרימת השקעות זרות ומרפורמות במדיניות הכלכלית, בהן צמצום ההוצאה הציבורית, ביטול מונופולים ושינוים דרסטיים במערכת המס".
 
בין המשתתפים הגיעו הנספח הכלכלי החדש של ארה"ב, רון סוריאנו, שנכנס לתפקידו לפני כשבועיים; רנה ווסיל, הנספח הכלכלי של קנדה; פיטר סטיבנסון, הנספח הכלכלי של בריטניה; ד"ר אלסנדרו קטנאו, הנספח הכלכלי של איטליה; ופרנץ בחלייטנר, הנספח הכלכלי של אוסטריה.