איגוד לשכות המסחר: גידול של כ- 20% במכירות רשתות השיווק צפוי לקראת פסח

גידול של כ- 20 אחוזים במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, צפויים במהלך החודש בו חל פסח. כך עולה מסקירה שנערכה באגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר על בסיס נתוני הלמ"ס


00:00 ,10.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
גידול של כ- 20 אחוזים במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, צפויים במהלך החודש בו חל פסח. כך עולה מסקירה שנערכה באגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר על בסיס נתוני הלמ"ס.

הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2001,2002,2003. מהניתוח עולה כי בשלוש השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ- 24.7 אחוזים בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ- 10 אחוזים בחודש שאחרי החג.

עלייה ממוצעת של כ- 19 אחוזים נרשמת במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 6 אחוזים בחודש שלאחר החג. במשך שלוש השנים, נרשמה עליה ממוצעת של כ- 34 אחוזים במכירות הטקסטיל וההלבשה ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ- 16 אחוזים בחודש שלאחר תקופת החג.

במכירות ההנעלה נרשמה עלייה חדה בחודש החג של כ- 45 אחוזים בממוצע, זאת בהשוואה לירידה ממוצעת של כ- 7 אחוזים בחודש שלאחר תום החג. גם במכירות של מוצרים בני הקיימא נרשמת עלייה ממוצעת של 42 אחוזים ברשתות השיווק בתקופת החג, וירידה ממוצעת של כ- 21 אחוזים בחודש שלאחר חג הפסח. את הגידול הבולט ביותר רושמות המכירות של כלי הבית והמטבח, אשר עלו בשיעור חד של כ- 173 אחוזים בממוצע בתקופת חג הפסח, זאת לעומת ירידה בהיקף של כ- 43 אחוזים בממוצע, בחודש לאחר החג.

בשנת 2003, שנת המיתון, נרשמה עלייה של 16.7 אחוזים בסך המכירות ברשתות השיווק בחודש הפסח בהשוואה לחודש הקודם. עליה זו הייתה נמוכה מהממוצע בשנים הקודמות כתוצאה מהמיתון ומשחיקת השכר. להערכת כלכלני איגוד לשכות המסחר, העלייה הצפויה בשנת 2004 תושפע לא רק מקניות החג אלא אף מהפחתת מסי הקניה, המע"מ ותחושת היציאה מהמיתון.