איגוד לשכות המסחר: אסור לבטל את עצמאות הרשות לשירותים ציבוריים חשמל

איגוד לשכות המסחר מתנגד בתוקף להצעה להכפיף את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לשר התשתיות במטרה לשכלל את תהליך הרגולציה. כך עולה מתוך נייר העמדה של האיגוד שיוגש מחר (יום ב') לחברי ועדת הכלכלה בכנסת שידונו בהצעה במסגרת חוק ההסדרים


00:00 ,23.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כך עולה מנייר עמדה שיוגש מחר לועדת הכלכלה בכנסת
 
איגוד לשכות המסחר מתנגד בתוקף להצעה להכפיף את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לשר התשתיות במטרה לשכלל את תהליך הרגולציה. כך עולה מתוך נייר העמדה של האיגוד שיוגש מחר (יום ב') לחברי ועדת הכלכלה בכנסת שידונו בהצעה במסגרת חוק ההסדרים.
 
עמדת האיגוד הינה שיש לשמור על עצמאות הרשות במילוי תפקידיה כפי שהוגדרו בחוק משנת 1996, ואף להרחיב את סמכויותיה במסגרת זו. כפי שעולה מתוך נייר העמדה:
 
"חוק משק החשמל משנת 1996 מגדיר את ייעודה של הרשות, ומדגיש את עצמאותה המשפטית והתפקודית של הרשות ושל חבריה. עצמאות זו נועדה לוודא שהחלטותיה יקבעו על סמך שיקולים המשקפים ראיה מקצועית ואובייקטיבית, כאשר פעולות הפיקוח צריכות להיעשות ברמה מקצועית תוך שמירה על איזון אינטרסים בין הצרכנים, חברת החשמל, יצרני החשמל הפרטי והמדינה".
 
לטענת האיגוד, הצעת החוק תזיק לתפקודה של הרשות מטעמים רבים. היא תפגע בתפקידי הרשות המוגדרים בחוק דוגמת קביעת תעריפים, קביעת אמות מידה ומדדים לטיב השירות וטיפול מול צרכני החשמל. כמו כן, היא תהפוך את הרשות מגוף מקצועי עצמאי הנקי מהשפעות פוליטיות לגוף שיהיה כפוף לשיקולים פוליטיים. בנוסף, ההצעה תבלום את המשך הרפורמה במשק החשמל ופתיחתו לתחרות.
 
מהאיגוד נמסר כי דוגמה טובה לצורך בחיזוקה של הרשות הוא תקן 12 (המעבר לדוחות נומינליים), באמצעותו מנעה הרשות למשק תוספת עלויות של כ- 360 מיליון ש"ח בשנת 2005.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אשר שימש בעבר מנכ"ל משרד האנרגיה וחבר במועצת המנהלים של חברת החשמל יצא בחריפות נגד הצעת החוק, ואמר כי "צמצום סמכויותיה של הרשות יחזיר את משק החשמל לעידן טרום החוק מ- 1996, לחיזוק מעמדה המונופוליסטי של חברת החשמל, ולמעשה לשיתוקה של הרשות המפקחת".
 
כמו כן, הוסיף כי "עצמאות הרשות מסייעת לדימויה של חברת חשמל בעיני הציבור ומפרידה אותה משיקולים פוליטיים".