איגוד הכימיה בהתאחדות: על הממשלה לעודד השקעות בנושא הסביבה

יו"ר הארגון, אשר גרינבאום, טוען כי יש ליצור מנגנונים בין התעשייה, הממשלה והציבור אשר יאפשרו חקיקה בת-קיימא וזאת תחת מסגרות רגולטוריות קיימות בעולם כגון IPPC


00:00 ,25.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר הארגון, אשר גרינבאום, טוען כי יש ליצור מנגנונים בין התעשייה, הממשלה והציבור אשר יאפשרו חקיקה בת-קיימא וזאת תחת מסגרות רגולטוריות קיימות בעולם כגון IPPC
 
אשר גרינבאום, יושב ראש איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים: "כניסת ישראל ל-OECD הינה הזדמנות להסדרת הפעילות הרגולטורית בתחום התעשייה והסביבה, על הממשלה כחלק מהסיוע לסקטור התעשייתי לעודד השקעות בנושא הסביבה"
 
בכנס השנתי של איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים שנערך השבוע בתל אביב השתתפו השר להגנת הסביבה, מר גדעון עזרא ובכירי משרדו ובהשתתפות מר שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות ובכירי התעשייה בארץ ביניהם מנכ"לי החברות: כ"יל, מכתשים אגן, פז תעשיות נפט, פז-גז, החברה לשירותי איכות הסביבה, דשנים וחומרים כימיים, מקסימה-הפרדת אוויר, נשר ועוד.
 
אשר גרינבאום, יו"ר האיגוד, אמר בדבריו כי על הממשלה להירתם ולעודד השקעות בתחום כחלק מהשקעה בתשתיות. "על הממשלה בעת הזו לבצע השקעות משמעותיות בנושאים שיביאו לשיפור באיכות הסביבה ובכלל זירוז הבאת הגז הטבעי לתעשייה, עידוד הקמת מתקנים לייצור אנרגיה חלופית, שדרוג והקמת מרכזי טיפול בשפכים ועוד. התעשייה שחרטה על דגלה כיעד אסטרטגי טיפול בסביבה, צריכה לקבל בימי המשבר סיוע ממשלתי על מנת להמשיך בעשייה."
 
עוד ציין גרינבאום כי יש ליצור מנגנונים בין התעשייה, הממשלה והציבור אשר יאפשרו חקיקה בת-קיימא ולאורך זמן, וזאת תחת מסגרות רגולטוריות קיימות בעולם כגון IPPC (Integrated Pollution & Prevention Control).
 
לדבריו, התעשייה נערכת למימוש ה-IPPC באופן עצמאי ורואה בכך יעד אסטרטגי אליו יש לשאוף. "כניסת ישראל ל-OECD הינה הזדמנות לייצר מסגרת חקיקתית הזהה לזו הקיימת בעולם ולאפשר פיתוח כלכלי ותעשייתי תוך שמירה על הסביבה." אמר גרינבאום והוסיף כי "יש ליצר הליך משותף לתעשייה, לממשלה ולארגונים במטרה ליצור מדיניות ארוכת טווח ומוסכמת לטיפול בנושאים הסביבתיים.
 
השר גדעון עזרא, אשר פתח את הכנס, אמר כי המשרד להגנת הסביבה מגבש תוכנית לאומית לכניסת ישראל ל-OECD וציין כי הפיתוח הכלכלי של המדינה תלוי ביכולת לקיים תעשייה תוך שמירה על הסביבה.
 
שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות, אמר בדבריו כי המשבר הכלכלי הפוקד כיום את ישראל יהיה בעל השלכות כבדות על התעשייה הישראלית, ושב וקרא לממשלה לפעול במהירות על מנת לסייע לפתרון המשבר.