איגוד החברות הציבוריות: נדרשת הפחתה של מס החברות אל מתחת ל-30% - כמקובל בעולם

"הצעת שר האוצר, בנימין נתניהו, להקדים את הורדת מס החברות ל-30% עדיין איננה מספיקה כדי להשוות את סביבת המס של ישראל לזו המקובלת במדינות העולם המפותחות. נדרשת הפחתה גדולה יותר ונדמה שאנו נלחמים את המלחמה הבאה בכלים של המלחמה הקודמת". כך אמר מנכ"ל איגוד החב


00:00 ,02.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"הצעת שר האוצר, בנימין נתניהו, להקדים את הורדת מס החברות ל-30% עדיין איננה מספיקה כדי להשוות את סביבת המס של ישראל לזו המקובלת במדינות העולם המפותחות. נדרשת הפחתה גדולה יותר ונדמה שאנו נלחמים את המלחמה הבאה בכלים של המלחמה הקודמת".  כך אמר מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות,  עו"ד גד סואן.
                          
לדברי גד סואן, מס חברות בשיעור של 30%, הוא עדיין גבוה יחסית למה שמקובל במדינות המערב. בשנים האחרונות פועלות מדינות רבות להפחתת מס החברות על מנת לעודד את הצמיחה ולמשוך השקעות זרות.

במציאות שכזו, אם המשק הישראלי רוצה להתחרות במדינות המפותחות, מן הראוי שהאוצר ייפעל להפחתה נוספת של מס החברות מעבר ל-30% שכבר הוחלט עליהם.  בתנאים של גלובליזציה של השווקים הפיננסיים, הדגיש סואן, המשק הישראלי חייב להתאים את עצמו לנעשה בעולם, לרבות בכל הקשור לסביבת המס בה פועלים חברות ותאגידים בעולם המערבי.
 
סואן הוסיף ואמר: "אם שר האוצר מביא כדוגמא לצמיחה מהירה את אירלנד, מן הראוי להזכיר כי מס החברות במדינה זו הינו 12.5% בלבד ! בתנאים אלה אין פלא שהמשק האירי צומח במהירות כה רבה ומושך אליו משקיעים מכל רחבי העולם."