אושרו פרויקטי מו"פ במסגרת תוכנית ישראל-איטליה

10 פרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים בהיקף כולל של כ-4.5 מיליון יורו אושרו במסגרת תוכנית השת"פ ישראל-איטליה של המדען הראשי. בין הפרוייקטים הצעות בתחום אנרגיה ואיכות סביבה


00:00 ,01.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

10 פרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים בהיקף כולל של כ-4.5 מיליון יורו אושרו במסגרת תוכנית השת"פ ישראל-איטליה של המדען הראשי. בין הפרוייקטים הצעות בתחום אנרגיה ואיכות סביבה 
 
הוועדה המשותפת לתכנית המו"פ ישראל-איטליה אישרה 10 פרויקטי מחקר ופיתוח חדשים, בהיקף כולל של 4.5 מיליון יורו, שהוגשו לאישורה במסגרת הקול הקורא החמישי המתקיים במסגרת תוכנית זו. בראש הוועדה המשותפת עמדו המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ושגריר איטליה בישראל, מר סנדרו דה ברנרדין.
 
תוכנית ישראל - איטליה בהובלת לשכת המדען הראשי בתמ"ת פועלת בהצלחה כבר 5 שנים, ומיושמת על ידי  מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח (מתימו"פ).
 
מחלקת תוכניות אירופה במתימו"פ, האחראי על ביצוע תוכניות השת"פ של המדען הראשי, מיישמת 15 מסגרות שת"פ שונות עם מדינות, אזורים וארגוני מו"פ אירופיים, במסגרתן מוגשות מדי שנה למעלה מ-100 בקשות מימון לפרוייקטי שת"פ עם גופים אירופיים. תוכנית השת"פ עם איטליה זוכה מדי שנה לתשומת לב רבה בשתי המדינות.
 
ראויה לציון השנה השתתפותן של חברות ישראליות קטנות רבות, עבורן מהווה התוכנית הזדמנות לחבור למובילי שוק כדוגמת פיאט, פירלי ואחרים. כמו כן, מעניינת השותפות בין מוסדות מחקר וחברות תעשייתיות בשתי המדינות, שבאה לביטוי באיכות הגבוהה של ההצעות שהוגשו השנה.
 
בין הפרוייקטים שאושרו השנה בולטות מספר הצעות העוסקות בתחומי אנרגיה ואיכות סביבה, כמו גם בתחומי מו"פ נוספים- ביוטכנולוגיה, מחקר רפואי, תקשורת ותוכנה.
 
לאור התוצאות המצוינות שהניבה תוכנית איטליה-ישראל, ביקש דר' אופר מהשגריר דה ברנרדין לפעול להגדלת תקציב התמיכה האיטלקי, במסגרת הדיונים לחידוש ההסכם שייערכו בפרלמנט האיטלקי בחודשים הקרובים במטרה להגדיל את היקפה של התוכנית בצורה משמעותית.