אושרו 8 פרוייקטי מו"פ בין חברות איטלקיות וישראליות בהיקף של 9.2 מיליון יורו

שר התמ"ס: השת"פ עם איטליה הינו דוגמא הראויה לחיקוי מצד מדינות נוספות באירופה איתן יש לישראל הסכמי שת"פ דומים; שמונה פרוייקטי מו"פ משותפים בין חברות איטלקיות וישראליות בהיקף של כ- 9.2 מיליון יורו, אושרו ע"י הועדה הדו-לאומית איטליה-ישראל


00:00 ,29.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התמ"ס: השת"פ עם איטליה הינו דוגמא מוצלחת הראויה לחיקוי מצד מדינות נוספות באירופה איתן יש לישראל הסכמי שת"פ דומים; שמונה פרוייקטי מו"פ משותפים בין חברות איטלקיות וישראליות בהיקף של כ- 9.2 מיליון יורו, אושרו ע"י הועדה הדו-לאומית איטליה-ישראל, שהתכנסה בסוף השבוע שעבר ברומא, כך מסר מנכ"ל מתימו"פ בתמ"ס, יאיר אמיתי.

המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר, שעמד בראש הנציגות הישראלית בועדה המשותפת, ציין את ההיענות הרבה של חברות תעשייתיות איטלקיות וישראליות ל"קול הקורא" להגשת הצעות משותפות, שפורסם בחודש נובמבר - על אף הזמן הקצר שעמד לרשות החברות, הוגשו 16 הצעות למו"פ משותף.

עפ"י החלטת הועדה המשותפת הדו-לאומית, כל ממשלה תתמוך ישירות בחברות מאותה מדינה. כמו כן החליטה הועדה על שיעורי תמיכה שונים בפרוייקטים קטנים שהיקפם פחות מ- 500,000 יורו ובפרוייקטים גדולים שהיקפם עולה על 500,000 יורו.

סמנכ"ל משרד החוץ האיטלקי, אנטוניו באדיני, שעמד בראש הנציגות האיטלקית לועדה המשותפת, הדגיש בסיפוק את העובדה שחברות מובילות באיטליה ובישראל מוצאות עניין רב בשיתופי פעולה ביניהן, עובדה הזוכה לתמיכה מוצהרת של שתי הממשלות.

מנכ"ל מתימו"פ בתמ"ס, יאיר אמתי, המתאם מטעם המדען הראשי את הפעלת הסכם השת"פ ישראל-איטליה, מסר כי בראשית שנת 2003 יתפרסם "קול קורא" נוסף להגשת בקשות לשת"פ, אשר יידונו בפגישת הועדה המשותפת ביוני 2003.

שר התעשיה והמסחר, דני נוה, ברך על "פריצת הדרך" בשיתוף הפעולה הטכנולוגי תעשייתי עם איטליה והדגיש כי הוא רואה בכך דוגמא מוצלחת הראויה לחיקוי מצד מדינות נוספות באירופה איתן יש למדינת ישראל הסכמי שת"פ דומים.