אוריאל לין שולל את היוזמה הישראלית פלסטינית להסדר קבע כלכלי

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי "המשק הישראלי עדיין לא בשל למעבר חופשי של עובדים וסחורות מהרשות הפלסטינית לישראל תוך פטור מוחלט ממסי יבוא"


00:00 ,17.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי "המשק הישראלי עדיין לא בשל למעבר חופשי של עובדים וסחורות מהרשות הפלסטינית לישראל תוך פטור מוחלט ממסי יבוא"
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שולל שלילה מוחלטת את היוזמה הישראלית-פלסטינית להסדר קבע כלכלי, "הסכם סחר חופשי פלוס", כפי שגובשה על-ידי צוות ישראלי, פלסטיני, שוודי ובלגי, לפיה יוחל פטור מלא ממכס על תנועת סחורות פלשתיניות ושירותים לישראל וממנה לרשות הפלסטינית, כאילו מדובר במשק אחד.
 
לדבריו, "יוזמה זו, על אף הכוונות הטובות, אינה מתאימה כיום למדינת ישראל ולמערכת היחסים בינינו לבין הפלשתינים. המשק הישראלי עדיין לא בשל לאמץ מסקנות של מעבר חופשי של עובדים וסחורות מהרשות הפלסטינית לישראל תוך פטור מוחלט ממסי יבוא."
 
"המלצות אלה, באם תיושמנה כיום תגרומנה תוך תקופה קצרה לעליית האבטלה בישראל ותמחקנה את ההישג של ארבע השנים האחרונות בהן ירדה האבטלה מ-10.7% ל-7.6%."
 
לין הוסיף כי "הדבר יהווה תחרות בלתי הוגנת כלפי כלל המגזר העסקי בישראל. מוצרים המגיעים לרשות הפלסטינית מחו"ל עשויים להגיע ללא כל חבות במסי יבוא ובכך יעניקו יתרון מובנה למוצרים בתחום הרשות הפלשתינית. בנוסף לכך, ישנם עדיין שיקולים רבים ורציניים בכל הנוגע להתאמה לתקינה הישראלית וכן נושאים הנוגעים לבריאות הציבור בכל הקשור למוצרי חקלאות ולמוצרי מזון."