אוריאל לין קורא לחוקק חוק לשינוי עקרונות הפנסיה בישראל.

לאחרונה פורסמה על ידי האוצר טיוטת תקנות המחייבות את העצמאים בישראל להפריש לתכניות פנסיה כתנאי להפרשת כספים לקופות גמל. דרישה זו עוררה את תגובת ראשי הארגונים הכלכליים המוחים על האילוצים החדשים שהעצמאים בישראל, שתרומתם למשק הלאומי אינה מוטלת בספק.


00:00 ,24.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה פורסמה על ידי האוצר טיוטת תקנות המחייבות את העצמאים בישראל להפריש לתכניות פנסיה כתנאי להפרשת כספים לקופות גמל. דרישה זו עוררה את תגובת ראשי הארגונים הכלכליים המוחים על האילוצים החדשים שהעצמאים בישראל, שתרומתם למשק הלאומי אינה מוטלת בספק, יאלצו לשאת.
 
יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בישראל, שרגא ברוש שגר מכתב בנושא זה, כבר בסוף שנת 2004 אל בנימין נתניהו, שר האוצר, ובו הביע דעתו כי על המגזר העסקי לקיים דיון עומק בנושא ולחוות דעתו על כך.
 
באיגוד לשכות המסחר התקיים אתמול דיון בעניין התקנות המוצעות לשינוי מבנה החיסכון של העצמאים. בהקשר זה הדגיש אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי אין ספק שבאיגוד מעוניינים בהרחבת אפשרויות החיסכון עבור ציבור העצמאים, ויש לברך על מגמה זו. עם זאת, לדעתו, יש לשלול בתכלית מצב שבו אפשר יהיה להפריש לקופות גמל רק לאחר שתתמלא הדרישה להפרשה לתכנית פנסיה.
 
בין הנימוקים שהועלו צויין, כי זהו שינוי מהפכני במבנה החיסכון של העצמאים בישראל. קופות הגמל היו והינם מכשיר חסכון עבור העצמאים מאז קום המדינה ואי אפשר לעשות שינוי כזה במחי חתימה על תקנות של שר האוצר ויש צורך לחוקק חוק כללי שישנה את עקרונות הפנסיה בישראל.
 
כמו כן מציין לין כי באיגוד רואים בתקנות מחייבות התערבות באוטונומיה של העצמאים ולכן אין לחייבם בתקנות הללו. מה עוד שתקנות אלו באם יחייבו יפגעו בציבור רחב של עצמאים ברמות השכר הנמוכות שתכנית הפנסיה תהווה נטל בלתי אפשרי עבורם.
 
לין קורא לשר האוצר להקפיא את התיקון, באשר הליך אישור התקנה הינו בלתי חוקי וללאפשר דיון פתוח ויסודי קודם החלטה.