אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ניאבק לביטול כל מונופול במשק הישראלי"

לין ציין כי בכוונת ארגונו להתרכז במיוחד במאבק במונופולים האחראים על שינוע סחורות. "לוגיסטיקה, שינוע, העברת מוצרים וסחורות ממקום למקום תופסים חלק חשוב בכלכלה, ברווחיות וכתוצאה מכך גם בכושר התחרות", הוא אמר


00:00 ,14.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר בכנס SCM שנערך בסוף השבוע כי בכוונת ארגונו לצאת למאבק עיקש למען ביטול כל מונופול במשק הישראלי ולמען פתיחת המשק לתחרות.

לין ציין כי בכוונת ארגונו להתרכז במיוחד במאבק במונופולים האחראים על שינוע סחורות. "לוגיסטיקה, שינוע, העברת מוצרים וסחורות ממקום למקום תופסים חלק חשוב בכלכלה, ברווחיות וכתוצאה מכך גם בכושר התחרות", הוא אמר. לדבריו, יפעל איגוד לשכות המסחר למען הפרטת רשות הדואר, הפועלת כמונופול בתחום שינוע חבילות ודברי דואר בארץ ומן הארץ לחו"ל.

"נוסף על כך בכוונתנו להפריט את פעילותו של מכון התקנים בתחום התאמת המוצרים לתקן. פעילות זו היא מונופוליסטית, ויש לפתוח אותה לתחרות. לין ציין כי בעוד שבמדינות מפותחות דוגמת אירופה וארה"ב יש אבחנה בין עיצוב וקביעת התקנים ובין בדיקת עמידותו של המוצר בתקן - שם בדיקות אלה פתוחות לתחרות - הרי בארץ אין כל הפרדה בין שני התחומים הללו. כתוצאה מכך נגרמות בעיות בזרימת מוצרי יבוא לארץ ובמוצרי יצוא לחו"ל.

בעיה נוספת הייחודית לישראל היא ריבוי העיצומים והשביתות, עד כי אלה הפכו לכרוניים ופוגעים באופן קשה ביותר ביצואנים וביבואנים.

"הגשנו חוק להגביל את חוק השביתה בכלל ולהטיל איסור מוחלט על קיום שביתה בקרב עובדי הנמלים בים ובאוויר", הדגיש לין.