אוריאל לין : יש להקים ממשלת חירום כלכלית

מר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר, בהתייחסו לתוצאות הבחירות, כי יש להקים ממשלת חירום כלכלית אשר תציב כיעד מרכזי, במקביל לטיפול בנושאי בטחון, את הטיפול בכלכלה


00:00 ,30.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר, בהתייחסו לתוצאות הבחירות, כי יש להקים ממשלת חירום כלכלית אשר תציב כיעד מרכזי, במקביל לטיפול בנושאי בטחון, את הטיפול בכלכלה. לדברי לין הנושא הכלכלי חייב לעמוד היום בראש סולם העדיפויות, יחד עם הנושא המדיני-בטחוני, שכן החזרת המגזר העסקי לצמיחה הינה תנאי יסוד לביסוס בטחון המדינה ולפתרון הבעיות החברתיות הקיימות, איתן מתמודדת היום ישראל. בעיות שהן פועל יוצא מהרעת המצב הכלכלי, כמו עליית שיא במספר המובטלים וקיצוצים מרחיקי לכת בתקציבים החברתיים.

לין הוסיף כי נסיון העבר הוכיח כי רק ממשלת אחדות לאומית השמה את הטיפול בכלכלה בראש דאגותיה, דוגמת ממשלת האחדות בשנת 1985 , יכולה להביא למפנה אמיתי במצב המשק, וליישם שינויים מבניים לטווח הארוך.

לין הוסיף כי תוצאות הבחירות המצביעות על התחזקות הימין המתון ועליה משמעותית בכוחו של המרכז מצביעות גם על התכנים בתחום הכלכלי , שאותם רוצה הציבור לראות מתגשמים, כמו – הפחתת נטל המס; המשך המעבר לשוק חופשי; צמצום כוחם של המונופולים; פתיחה אמיתית לתחרות במשק; צמצום הבירוקרטיה והפחתת גודלו של המגזר הציבורי.