אוריאל לין: השוואת שיעור הריבית בין ישראל וארה"ב מחייב את ישומה המיידי של הרפורמה במס

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום כי יש להסתכל על העובדה ששיעורי הריבית של ישראל ושל ארה"ב השתוו בראייה היסטורית. לדבריו, מצב זה מחייב את ישומה המיידי של הרפורמה במס, על היחידים והחברות. "ישום הרפורמה עכשיו חיוני למשיכת השקעות זרות לישראל ובכדי


00:00 ,10.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום כי יש להסתכל על העובדה ששיעורי הריבית של ישראל ושל ארה"ב השתוו בראייה היסטורית. לדבריו, מצב זה מחייב את ישומה המיידי של הרפורמה במס, על היחידים והחברות. "ישום הרפורמה עכשיו חיוני למשיכת השקעות זרות לישראל ובכדי למנוע בריחת הון ישראלי לחו"ל".
 
"במשך שנים ארוכות נאבקה מדינת ישראל בכדי להשיג יציבות כלכלית של אמת. במהלך השנים הושגה היציבות במחיר של ריבית גבוהה, אותה קבע בנק ישראל. שיעור הריבית הגבוה ללא ספק פגע במשקי הבית ובמגזר העסקי".
 
לין הוסיף כי שיעור אינפלציה נמוך ושער חליפין חזק, יחד עם שיעור ריבית נמוך, אף בהשוואה לשיעור הריבית בכמה מדינות מערביות כמו אוסטרליה ובריטניה, הם ציון לשבח לכלכלת ישראל.
 
לין אמר עוד כי להישג זה שותפים, ללא ספק, פרופ' יעקב פרנקל וד"ר דוד קליין, שהנהיגו מדיניות מוניטארית אחראית בשנים האחרונות.