אוריאל לין אירח את פרופ' ברוורמן; מתנגדים למס הכנסה שלילי

פרופ' אבישי ברוורמן, מועמד מפלגת העבודה לכנסת ולשעבר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בבית האיגוד בתל אביב, התארח באיגוד לשכות המסחרעל מנת לדון במצע הכלכלי של מפלגת העבודה


00:00 ,23.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

פרופ' אבישי ברוורמן, מועמד מפלגת העבודה לכנסת ולשעבר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בבית האיגוד בתל אביב, התארח באיגוד לשכות המסחרעל מנת לדון במצע הכלכלי של מפלגת העבודה
 
לין ברך את ברוורמן על שנכנס לחיים הפוליטיים. "אני מכיר את חיי הפוליטיקה מקרוב. זהו אחד מהתחומים בהם אפשר להשפיע מאד על התפתחותה של המדינה. לא הרבה מוכנים להיכנס למים הסוערים ולהקריב באופן אישי. אנו רוצים להביע הערכה ולברכך על זה".
 
לדברי לין, "יש הרבה מה לעשות בכדי לחזק את הצמיחה במשק ללא השקעה תקציבית. מדובר ביישום מדיניות כלכלית שוויונית, ללא אפליה סקטוריאלית. אנו סבורים שאף אחד עדיין לא נאבק ברצינות בנושאי הביורוקרטיה, כל אנשי העסקים כאן – סובלים בגלל האדישות והסרבול המיותר במגזר הציבורי. דבר שאמור להימשך חודשיים נמשך 6-9 חודשים ויותר. מעבר לכך, יש לפתוח לתחרות אמיתית את המשק בכל מקום החשוב לניהול הפעיל של המגזר העסקי, כמו מכון התקנים, מסופים עורפיים בנתב"ג".
 
"המדיניות הכלכלית שהונהגה ע"י ממשלת שרון ושרי האוצר נתניהו ואולמרט הצליחה להביא את המשק לצמיחה ממושכת ולכן אפשר לדבר עכשיו על צמיחה תוך השקעה בצמצום פערים חברתיים", הוסיף לין.
 
לדברי ברוורמן, אנחנו במפלגת העבודה מאמינים בתחרות נאורה, בעד הון ובעד עבודה. "ממשלת נתניהו-אולמרט הובילה תפיסה שגויה לפיה יש להעשיר את האלפיון העליון והוא יסחוף אחריו למעלה את האוכלוסיות החלשות, מה שקרה בעצם זה שהעוני הולך וגדל, העשירים מתעשרים והמעמד הבינוני נחלש. אנו מאמינים במודל של נורבגיה ושבדיה, מודל המאמין במדיניות סוציאל-דמוקרטית".
 
"מדיניות מפלגת העבודה היא שיהיו עשירים בישראל והרבה! אנו רוצה לדאוג לכך שלא יהיו עניים. השאלה היא איך אנחנו נותנים שכר הגון ולא שכר רעב. כמו בשבדיה, צריך לתמוך ולהעלות את פריון העבודה - זוהי גם מנהיגות עסקית - כי להרבה מהמנהיגים אין ראייה לטווח הארוך", בהקשר זה ברוורמן מתייחס גם להנהגת פנסיית חובה, ונותן כדוגמה נהגי מוניות בני 80 ללא פנסיה.
 
ברוורמן מאמין בתחרות חזקה, "בגלובליזציה אין רחמים, חייבים להתחרות בצורה האגרסיבית ביותר. פוטנציאל ההיי-טק בישראל אינו ממומש. עלינו להגדיל את ההשקעות ב- D&R באוניברסיטאות. ישראל נעשית מדינה שמייצאת את הצעירים והמוכשרים ביותר לחו"ל. כאשר העוצמה הישראלית צריכה להתבטא בחברות שישבו פה בארץ ולא בארה"ב".
 
ברוורמן בעד צמצום הביורוקרטיה ופישוט הליכים, "לא ייתכן שבישראל הפקידים, מוכשרים ככל שיהיו, הם אלה שיחליטו לגבי הכל. צריך לתת יותר אחריות לשרים".
 
לעניין, מס הכנסה שלילי, ברוורמן מסכים עם עמדת איגוד לשכות המסחר לפיה אין להנהיג מהלך זה, שכן לטענתו, מס הכנסה שלילי מתבסס על דיווח כנסות כללי. "יש בעיה של דיווח מצד החרדים והערבים ואנחנו רוצים להתחיל דברים מייד. בשנתיים הבאות לא יהיו עדיין נתונים מדווחים, לעומת זאת, הגדלת שכר מינימום אפשר להחיל עכשיו גם תיאורטית וגם פרקטית".